SONY ostatnio rozpieszcza posiadaczy komputerów, wydając na blaszaki kolejne wielkoformatowe produkcje, które jeszcze do niedawna pozostawały ekskluzywne dla PlayStation 5. Jest to wprawdzie sprytna promocja konsoli i własnych marek, ale dzięki temu mieliśmy okazję zobaczyć Horizon: Zero Dawn, Days Gone, Uncharted, God of War, Marvel’s Spider-Man Remastered i teraz Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Jakie wymagania sprzętowe mają najnowsze przygody człowieka pająka? Czy względem Marvel’s Spider-Man Remastered poprawiono optymalizację? A może zafundowana nam przedświąteczne rozczarowanie? Test wydajności kart graficznych AMD Radeon i NVIDIA GeForce rozwieje wszystkie wątpliwości.
Autor: Sebastian Oktaba
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales to teoretycznie kontynuacja gry Marvel’s Spider-Man Remastered, jednak nie pełnoprawny sequel lecz bardziej uzupełnienie oryginalnej historii, bazujące na wyprawowanych wcześniej rozwiązaniach. Marvel’s Spider-Man 2 zadebiutuje natomiast w 2023 roku konsolidując obydwa wątki. Testowana produkcja jest wprawdzie krótsza od poprzednika, mniej napakowana dodatkowymi aktywnościami pobocznymi, ale równie intensywna pod względem fabularnym. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales wykorzystuje nawet identyczną lokację (Nowy Jork), jednak akcja rozgrywa się podczas Świąt Bożego Narodzenia, co ładnie koresponduje z momentem premiery pecetowego wydania. Jako tytułowy Miles Morales przejmujemy funkcję nieformalnego strażnika Manhattanu pod nieobecność Petera Parkera, walcząc z dwoma podejrzanymi organizacjami, które dodatkowo rywalizują pomiędzy sobą. Wybuchowa przygoda rozgrywana wśród padającego śniegu, świątecznych dekoracji i kolędowania, to właśnie kwintesencja Marvel’s Spider-Man: Miles Morales.
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales to teoretycznie kontynuacja gry Marvel’s Spider-Man Remastered, jednak nie pełnoprawny sequel lecz bardziej uzupełnienie oryginalnej historii. Technicznie to także prawie to samo.
Producent bardzo szczegółowo rozpisał wymagania sprzętowe Marvel’s Spider-Man Remastered PC, wskazując pięć konfiguracji do różnych ustawień. Najsłabszy zestaw musi posiadać procesor Intel Core i3-4160 oraz kartę graficzną GeForce GTX 950, jednak wówczas trzeba zadowolić się rozdzielczością 1280×720, najniższymi ustawieniami i zaledwie 30 klatkami na sekundę. Mimo wszystko, aby uzyskać płynność z detalami Medium powinien wystarczyć Radeon RX 580 albo GeForce GTX 1060 przy procesorze Core i5-4670 / Ryzen 5 1600. Oczywiście – im wyższa rozdzielczość i ustawienia tym poprzeczka będzie coraz wyżej zawieszana. Finalnie przy 4K Very High potrzeba GeForce RTX 3070 / Radeon RX 6800 XT plus procesora z sześcioma rdzeniami. Włączenie ray tracingu jeszcze bardziej zwiększa wymagania względem układów graficznych, a dodatkowo dysproporcja między AMD i NVIDIA ulega pogłębieniu, bowiem jako alternatywy dla GeForce RTX 3070 / RTX 3080 producent wskazuje Radeon RX 6900 XT / RX 6950 XT.
Minimum | Zalecane | Very High | Amazing RT | Ultimate RT | |
Rozdzielczość | 1280×720 | 1920×1080 | 3840×2160 | 2560×1440 | 3840×2160 |
Płynność | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
Ustawienia | Very Low | Medium | Very High | RT High | RT Very High |
Procesor AMD | – | Ryzen 5 1600 | Ryzen 5 3600 | Ryzen 7 3700X | Ryzen 9 5900X |
Procesor Intel | Core i3-4170 | Core i5-4670 | Core i5-11400 | Core i5-11600K | Core i7-12700K |
Karta AMD | – | RX 580 | RX 6800 XT | RX 6900 XT | RX 6950 XT |
Karta NVIDIA | GTX 950 | GTX 1060 | RTX 3070 | RTX 3070 | RTX 3080 |
Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 75 GB | 75 GB | 75 GB | 75 GB | 75 GB |
System | W10 64-bit | W10 64-bit | W10 64-bit | W10 64-bit | W10 64-bit |
Test wydajności Marvel’s Spider-Man Remastered PC – Sprawdzamy DLSS 3 na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4090
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales PC bazuje na autorskim silniku Insomniac, wykorzystanym również w niedawno testowanym Marvel’s Spider-Man Remastered PC, Sunset Overdrive i Ratchet & Clank. Odświeżona wersja dostępna na pecetach obsługuje NVIDIA DLSS, AMD FSR, ultrapanoramiczne monitory, wygładzanie DLAA i nielimitowaną ilość klatek na sekundę. Jednak z czysto technicznego punktu widzenia najważniejsze jest oczywiście obecność ray tracingu skupionego na cieniach oraz odbiciach, których widoczność w przypadku miasta pełnego szklanych wieżowców jest niezaprzeczalna. Śledzenie promieni zastępuje wówczas odbicia w przestrzeni ekranu. Generalnie na wstępie mogę powiedzieć, że Marvel’s Spider-Man: Miles Morales PC okazuje się produkcją lepiej wykorzystującą potencjał kart graficznych od poprzednika. Widoczne jest mniejsze uzależnienie od wydajności procesora, chociaż obydwie odsłony przygód pajęczaka współdzielą przecież nie tylko silnik, ale również planszę.
UWAGA: Na wykresach znajdziecie dwie wersji karty graficznej GeForce RTX 3060 – 8 GB i 12 GB – więc zwracajcie uwagę na specyfikację. KFA2 GeForce RTX 3060 8 GB GDDR6 1-Click OC jakiego miałem w testach, będzie dostępny w drugim tygodniu grudnia w sklepach x-kom razem z modelem KFA2 GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X. Podobno w bardzo dobrych cenach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS