Porsche zaprezentowało terenową wersję swojego najbardziej sportowego modelu. Chociaż brzmi to jak dość zaskakujące połączenie, wydaje się być naprawdę udanym. 911 Dakar nawiązuje do sukcesu Porsche w tym najsłynniejszym rajdzie.
Biorąc pod uwagę to, że większość producentów tworzy urerenowione odmiany swoich modeli, poprzez zwiększenie prześwitu o 2-3 cm i dodanie paru plastikowych elementów, można było mieć pewne obawy co do tego, czy 911 Dakar faktycznie będzie nadawało się na bezdroża. Teraz wiemy już, że obawy te były zupełnie niepotrzebne.
Auto otrzymało prześwit zwiększony aż o 50 mm, a do tego wyposażone jest standardowo w układ podnoszenia obu osi, pozwalający uzyskać dodatkowe 30 mm prześwitu. Producent podaje jednak te wartości w odniesieniu do “911 Carrera ze sportowym zawieszeniem”, które z kolei jest obniżone o 10 mm. Niepotrzebnie to skomplikowane, ale z kolei w konfiguratorze znajdziemy informację, że maksymalny prześwit wynosi 161 mm (choć obliczenia sugerują, że chodzi tu raczej o prześwit przed skorzystaniem z opcji podniesienia auta).
Warto przy tym dodać, że układ podnoszenia osi, chociaż przypomina ten dostępny we wszystkich odmianach modelu, jest całkiem unikalny. W pozostałych 911 podnosi się tylko przednia oś i można tak jechać maksymalnie 35 km/h – chodzi tylko o ułatwienie przejeżdżania wysokich progów zwalniających oraz stromych zjazdów i podjazdów. 911 Dakar ma podnoszone obie osie i utrzymuje zwiększony prześwit do 170 km/h. Można więc naprawdę poszaleć w trybie terenowym.
Przystosowane do offroadu są również opony – mają agresywny bieżnik o głębokości 9 mm, a czoło oraz boki są wzmacniane i mają dwie warstwy osnowy. Rozmiar 245/45 ZR 19 oraz 295/40 ZR 20 może nie wydaje się szczególnie terenowy, ale wszystkie pozostałe odmiany, nawet bazowa, dostępne są wyłącznie z felgami w rozmiarach 20/21 cali. Zadbano więc tutaj o większy profil.
Prawdziwa terenówka powinna mieć … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS