To Prius był pierwszą oferowaną seryjnie Toyotą z napędem hybrydowym. Auto, które wyprzedziło trendy. Niestety wraz z wzrostem popularności tego napędu Prius pozostawał w tyle, aż w końcu w ogóle zniknął z większości rynków. Na szczęście jak mówi powiedzenie – umarli żyją dłużej. I to sprawdza się w przypadku Priusa, który teraz odrodził się na salonie samochodowym w Los Angeles i wygląda na to, że nowa generacja jest w znakomitej formie. Model wróci do europejskich salonów i będzie oferowany jako hybryda plug-in. Data wprowadzenia na rynek to lato 2023 roku.
Toyota Prius
Nowa generacja hybrydowego systemu plug-in ma być szczególnie wydajna. Prius oferuje większą moc i większy akumulator, zasięg elektryczny wzrósł o 50 proc. Połączenie mocniejszego silnika elektrycznego i 2,0-litrowego silnika benzynowego pozwoliło osiągnąć moc aż 223 KM. Nowy Prius przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, ale na resztę danych musimy jeszcze poczekać. Silnik benzynowy ma 148 KM mocy, a elektryczny zabudowany przy przedniej osi 160 KM. To duży zastrzyk mocy i w porównaniu ze 122-konnym napędem aktualnego Priusa Plug-in Hybrid stanowi wzrost o ponad 80 proc. Akumulator litowo-jonowy zabudowany pod tylnym siedzeniem ma pojemność 13,6 kWh. Można go ładować za pomocą kabla lub dostępnego opcjonalnie dachu solarnego. Na innych rynkach Prius będzie oferowany z klasycznym napędem hybrydowym (HEV). Taka wersja będzie miała 140 KM z 1,8-litrowym silnikiem i 193 KM w wersji dwulitrowej.
Toyota Prius
Toyota Prius
Nowa Toyota Prius jest również wizualnie znacznie bardziej dynamiczny. Minęły czasy szarej myszy. Aerodynamiczny design prezentuje się bardzo sportowo, a sylwetka przypomina model coupe. Ponadto Prius stał się bardziej kompaktowy. Długość wynosi 4,60 metra i została zmniejszona o 46 mm, a rozstaw osi za to wydłużony o 50 mm do 2,75 m. Nowy Prius jest też o 22 mm szerszy i 50 mm niższy od poprzednika. Jeśli w przyszłości Toyoty będą wyglądać tak dobrze to czekają nas ciekawe czasy. Auto powstało w architekturze Toyota New Global Architecture (TNGA) na platformie GA-C drugiej generacji. Jest lżejsze, sztywniejsze, ma środek ciężkości niżej położony dzięki korzystniejszemu umieszczeniu baterii i zbiornika paliwa.
Toyota … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS