Hyundai szybko znalazł zawodnika w miejsce Otta Tanaka, który rozstaje się z zespołem po sezonie 2022, korzystając z opcji umożliwiającej mu wcześniejsze rozwiązanie kontraktu.
Oczekuje się, że Estończyka zastąpi Esapekka Lappi, który w tym roku reprezentował w wybranych rajdach Toyotę, zmieniając się za kierownicą GR Yarisa Rally1 z Sebastienem Ogierem. Dołączy do Thierry’ego Neuville’a, również jako pełnoetatowy kierowca.
Jeśli chodzi o obsadę trzeciego Hyundaia i20N Rally1, hiszpańskie media donoszą, że Dani Sordo pozostanie w składzie, realizując podobnie, jak w ostatnich latach, częściową kampanię. Tożsamość jego zmiennika nie została jeszcze ujawniona.
Zespół ocenił kilku kierowców, który z nich mógłby zająć miejsce okupowane w tym roku przez Olivera Solberga, w przypadku którego koreańska marka nie zdecydowała się na przedłużenie umowy.
Uważa się, że ich kierowca w WRC 2 – Teemu Suninen jest na szczycie listy kandydatów. Już dwa tygodnie temu testował i20 N Rally1, pomagając zespołowi w pracach rozwojowych pod kątem przyszłorocznych mistrzostw.
– Jeśli wszystko dobrze ułoży się, w przyszłym tygodniu będziemy mogli coś ogłosić – powiedział dla motorsport.com Julien Moncet, pełniący rolę szefa stajni. – Pozostaje to jeszcze do potwierdzenia, ale miejmy nadzieję, że się uda. Oczywiście aktualnie skupiamy się na Rajdzie Japonii, w którym rzecz jasna chcemy osiągnąć dobry wynik.
– Szczerze mówiąc jeszcze nie wszystko poukładaliśmy. Oczekujemy na pozostałe potwierdzenia – dodał. – Z pewnością jestem zadowolony ze składu kierowców. Owszem nie będzie z nami Otta, co jest dla nas dużą stratą i trochę zachwiało naszymi planami, ale mamy inne możliwości.
– Sądzę, że wymyśleliśmy coś całkiem solidnego i interesującego – podkreślił.
Szef zespołu Toyoty – Jari-Matti Latvala powściągliwie wyraża się o potencjalnym zakończeniu współpracy z Lappim, jak również o możliwości zatrudnienia Tanaka.
– Mówiłem w Hiszpanii, że kiedy masz zawodników, z którymi wygrywasz wszystkie klasyfikacje mistrzostw, nie ma powodu do zmian. Jednak po odejściu Otta sytuacja wygląda inaczej i nastąpiły pewne procesy, których efekty poznamy później – powiedział Latvala dla motorsport.com.
Dopytywany, czy już mają poukładaną kwestię reprezentantów TGR WRT na kampanię 2023, dodał: – Są jeszcze pewne rzeczy do dopracowania. Przyznam, że w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest wielu kierowców, których moglibyśmy mieć.
Fin wskazuje jednak, że M-Sport Ford byłby lepszą opcją dla Tanaka, niż Toyota, dla dobra mistrzostw.
– Myśląc o przyszłości tego sportu, zabiłoby go, gdybyśmy mieli w szeregach jednej ekipy trzech mistrzów – uznał. – Dla wszystkich lepiej byłoby, gdyby jeździł dla M-Sportu, ponieważ wtedy każda stajnia miałaby topowego zawodnika, co uczyniłoby serię bardziej ekscytującą.
Video: Kajetan Kajetanowicz tuż przed startem Rajdu Japonii 2022, specjalnie dla Motorsport.com
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS