Wiadomo, już wyglądać będzie nowa norma emisji spalin Euro 7. Nad jej założeniami pracowała specjalna grupa robocza, która wreszcie zakończyła prace.
Pierwsze propozycje na temat norm emisji CO2 i NOx, jakie miałaby dopuszczać norma Euro 7, pojawiły się już w 2020 roku. Producenci samochodów zgodnie wówczas stwierdzili, że normy te są nie do osiągnięcia dla silników spalinowych. Później przepisy zostały złagodzone, a ich ostateczna wersja miała pojawić się w grudniu 2021 roku. Kolejnymi terminami były kwiecień i lipiec 2022 roku. Nie udało się dotrzymać żadnego z tych terminów. Ostatecznie założenia normy Euro 7 ogłoszono 10 listopada. Więcej o nich przeczytacie w ramce obok.
Norma Euro 7 ma zacząć obowiązywać 1 lipca 2025 roku, chociaż wiele osób uważa, że nie jest to realny termin. Ma to związek m.in. ze stanowiskiem producentów samochodów, którzy deklarują, że będą potrzebować przynajmniej czterech lat, by opracować silniki spełniające nowe wymagania.
Norma Euro 7 ma dotyczyć nie tylko emisji spalin z rury wydechowej, ale również emisji cząstek stałych powstałych w wyniku ścierania się klocków hamulcowych oraz opon.
Tu pojawi się jednak kluczowy problem … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS