A A+ A++

Prowadzisz firmę? Doskonale! We współpracy z Jakubem Kwolek, ekspertem Wondermine- agencji reklamowej z Sanoka, opowiemy Ci dziś o kosztach jakie niesie ze sobą reklama w Internecie.

Gdzie reklamować firmę?

Najpopularniejszymi portalami do reklamowania swojej firmy w Internecie są Google Ads i Facebook Ads. Prostszym panelem do samodzielnego tworzenia reklam jest zdecydowanie Facebook Ads i słynne „promowanie postów” oraz „promowanie strony”. Prościej jest również stracić pieniądze i nie mieć efektów dlatego polecamy korzystanie z profesjonalnego panelu reklamowego Facebook Ads. Więcej zabawy i ustawiania kampanii reklamowej ale efekty nawet 10x lepsze!

W Google Ads mamy możliwość reklamowania się w wyszukiwarce Google, Mapach Google, Gmailu, Youtube oraz milionach stron i aplikacjach, które nawiązało współpracę z Google. Reklama w Google Ads pomoże Ci celniej trafić do Twojego potencjalnego klienta.

Ile kosztuje Google Ads?

W Google Ads płatność następuję po kliknięciu w reklamę. Cena za kliknięcie waha się między 10 gr, a nawet kilkanaście złotych. Wszystko zależy od branży, lokalizacji działalności Twojej firmy, grupy docelowej oraz jaki cel chcemy osiągnąć pozyskując użytkownika na naszą stronę WWW.

W Google Ads możemy decydować o tym, ile chcemy zapłacić za kliknięcie. Należy jednak pamiętać, że jeśli Twoja konkurencyjna firma ustawi wyższą stawkę za kliknięcie będzie się wyświetlać częściej i wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Wszystko odbywa się na zasadach licytacji. W każdej sekundzie Google analizuje Twoje reklamy i reklamy konkurencji, bierze pod uwagę stawkę za kliknięcie, jak i jakość Twoich reklam oraz jakość strony internetowej.

Jeśli chcesz się dowiedzieć ile w Twoim przypadku będzie kosztować klikniecie w reklamę i jaka stawka będzie optymalna, napisz do Kuby tutaj.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Zakładamy, że Tworzysz reklamę w panelu reklamowym Facebooka, a nie przez „promuj post”. Bądź cierpliwy, a obiecujemy, że Ci się to opłaci!

Podczas tworzenia nowej kampanii masz do wyboru kilka celów reklamowych, a rekomendujemy Ci skupić się na trzech:

  1. Aktywność – promowanie postów, Fanpage’a, konta na Instagramie,
  2. Ruch – pozyskiwanie potencjalnych klientów, których poprzez reklamę na Facebooku skierujesz na Twoją stronę internetową, Fanpage lub konto na Instagramie,
  3. Konwersje – reklama na Facebooku wyświetla się użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają określone przez Ciebie działanie (np. wysłanie formularza kontaktowego, zakup produktu).

Koszt reklamy na Facebook zależy od wielkości grupy Twoich potencjalnych klientów, lokalizacji wyświetlania reklamy oraz jakości merytorycznej banerów i tekstu posta/reklamy.

  • Aktywność – polubienie Twojego posta będzie to koszt między 40gr a 3 zł, natomiast zdobycie nowego obserwującego poprzez reklamę to koszt między 1 zł a 10 zł,
  • Cel Ruch oraz Konwersje – Jeśli Twoja grupa odbiorców jest szeroka, bo prowadzisz np. sklep online ze słodyczami to koszt za kliknięcie będzie się wahać między 1 zł a 4 zł, natomiast z wąską grupą odbiorców (prowadzisz np. sklep z fotelami dla salonów kosmetycznych) koszt za kliknięcie będzie wyższy, czasami nawet powyżej 10 zł.

Budżet reklamowy

Wiesz już, że wyżej wymieniony koszt za kliknięcie w reklamę lub koszt za uzyskany cel reklamowy zależny jest od wielu czynników. Budżet reklamowy to środki finansowe, które przeznaczasz na kliknięcia lub realizację celu reklamy w Internecie. Pamiętaj, że Google i Facebook opiera się na sztucznej inteligencji, a więc im więcej danych o użytkownikach pozwolisz im zebrać tym Twoja reklama będzie efektywniejsza.

Jeśli zastanawiasz się jaki optymalny budżet przeznaczyć na reklamę, przeczytaj poniższe rady od Kuby.

Budżet reklamy na Facebook Ads

Przez pierwsze 7 dni trwania kampanii ustaw budżet reklamy na Facebook Ads największy na jaki sobie możesz pozwolić. Facebook szybko nauczy się kto jest Twoim prawidłowym odbiorcą/potencjalnych klientem i po kilku dniach będzie zbierać już tańszy ruch/konwersje/polubienia/obserwujących. Zalecamy budżet nie mniejszy niż 20 zł dziennie. Dobra rada- jeśli Twoja firma zbiera najwięcej klientów w jakieś konkretne dni lub godziny, ustaw harmonogram wyświetlania reklam!

Budżet Google Ads

Budżet Google Ads jest przeważnie zależny od zapotrzebowania na Twoje produkty lub usługi oraz od typu kampanii. Dla przykładu przyjmijmy dwa konkretne przypadki i propozycję budżetu dla kampanii w wyszukiwarce Google.

  1. Prowadzisz sklep internetowy z okularami przeciwsłonecznymi. W swojej ofercie masz 1000 produktów, kilkunastu marek i sprzedajesz je na terenie Polski. Liczba wyszukiwań w wyszukiwarce Google Twoich produktów to ok 13 tyś miesięcznie. Jeśli stworzysz dobrą reklamę w wyszukiwarce to zdobędziesz minimum 1300 kliknięć (wejść na stronę). Każde kliknięcie kosztuje Cię ok 2 zł, zatem zalecany budżet miesięczny na Twoją kampanię to ok 2600-3000 zł.
  2. Prowadzisz salon kosmetyczny w Jaworznie. Chcesz wypromować w wyszukiwarce usługę depilacji laserowej. Nie chcesz wyświetlać reklamy ludziom mieszkającym np. w Gdańsku czy Wrocławiu dlatego ustawiasz wyświetlanie reklamy tylko na Jaworzno i okolice. Liczba wyszukiwań takiej usługi w Jaworznie i okolicach to ok 600 miesięcznie. Sprawdziliśmy średni koszt za kliknięcie reklamy w wyszukiwarce i jest to ok 1,5zł. Przyjmując, że w ciągu miesiąca zdobędziesz minimum 100 kliknięć w wyszukiwarce to zalecalibyśmy Ci budżet ok 200 zł.

Jak widzisz jest dużo zmiennych, a wyżej wymienione przykłady potrzebnego budżetu w Google Ads są przeróżne. Najważniejsze jest to, żeby nie ustawiać budżetu dziennego mniejszego niż koszt za kliknięcie (CPC), a minimum 3 razy większy. Jeśli zobaczysz, że kampania przynosi Ci nowych klientów i  przychody, które dominują na Twoimi kosztami to po prostu zwiększ budżet!

Cennik agencji reklamowej

Ceny agencji reklamowej zależą głównie od pracy, którą specjaliści muszą wykonać przy Twoich kampaniach. Wondermine, agencja reklamowa z Sanoka podzieliła się z nami informacjami o kosztach jakimi obciążają swoich klientów, w zamian za prowadzenie kampanii reklamowej w Google Ads i Facebook Ads.

Ekipa z Wondermine jeszcze przed podjęciem współpracy, za darmo przygotowuje indywidualną strategię marketingową oraz plan kampanii reklamowej w zależności od budżetu jaki klient może przeznaczyć na działania reklamowe. Każda strategia i plan kampanii jest inny, więc ciężko podać konkretny koszt obsługi.

Współpraca Wondermine z lokalnymi przedsiębiorcami kosztuje średnio od 150 zł do 400 zł netto miesięcznie. Firmy działające na terenie całej Polski muszą spodziewać się większego kosztu, który waha się między 300 zł a 700 zł netto miesięcznie.

Jeśli chcesz porozmawiać o marketingu internetowym Twojej firmy, napisz lub zadzwoń do Kuby! Wondermine-Kontakt.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Sosnowiec: Cyrk na wodzie w Sosnowcu
Następny artykułWynajem sprzętu budowlanego dla początkującego przedsiębiorcy