– Konieczność optymalizacji kosztów, wynikająca z negatywnych konsekwencji kryzysu, wymusiła na wielu branżach i w wielu firmach nie tylko wstrzymanie procesów rekrutacyjnych, ale i redukcję już istniejących etatów. Chcąc utrzymać ciągłość i jakość realizacji zleceń przy jednoczesnej minimalizacji wydatków, przedsiębiorstwa będą szukały wsparcia u zewnętrznych dostawców usług IT – twierdzi Paweł Pustelnik, członek zarządu Future Processing.
Jakie jeszcze zalety ma zlecanie na zewnątrz usług informatycznych?
– Ważną zaletą outsourcingu IT jest to, że można przekazać pełną lub częściową obsługę interesujących nas procesów, a co za tym idzie, również odpowiedzialność zarówno za nie, jak i za osiągnięcie założonych celów – mówi Joanna Zajchowska-Żyła, recruitment manager w emagine Polska, firmy świadczącej m.in. usługi outsourcingu w branży IT. Jej zdaniem plusem takiego rozwiązania jest uniknięcie prowadzenia rekrutacji, która potrafi zająć wiele miesięcy, szczególnie że rynek IT mierzy się dziś z dużym niedoborem specjalistów, rosnącymi wynagrodzeniami oraz oczekiwaniami.
Podobnie widzi to Andrzej Wojtyś, konsultant w firmie Houston.inc., który podkreśla, że rynek pracy IT jest na tyle wydrenowany, że znalezienie kompetentnych pracowników jest bardzo trudne, co może spowodować duże opóźnienia w projekcie, jeżeli szybko nie zatrudnimy potrzebnych specjalistów.
– Nawet jeżeli kogoś znajdziemy, zawsze jest ryzyko, że ta osoba odejdzie lub z jakiegoś powodu nie będzie w stanie wykonywać swojej pracy. W takich sytuacjach stajemy przed koniecznością znal … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS