NA DROGACH. Kierowcy przejeżdżający przez Częstochowę powinni uzbroić się w potężne pokłady cierpliwości! Od 3 listopada czekają nas zmiany w organizacji ruchu. Wszystko przez to, że na plac przebudowy DK 91 wkraczają drogowcy. Tym razem prace nie będą przebiegać pod ruchem. Trasa zostanie całkowicie zamknięta. Dawna gierkówka to najważniejsza droga w ruchu lokalnym – dlatego od czwartku (3 listopada) możemy się spodziewać gigantycznych korków w całym mieście. Cały tranzyt prawdopodobnie będzie jeździł przez ścisłe centrum. Nowa organizacja ruchu ma obowiązywać do późnej jesieni przyszłego roku.
Jak twierdzi Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie, aby móc dotrzymać terminowej realizacji przebudowy DK 91 konieczne jest wprowadzenie dużych zmian w organizacji ruchu.
– Tam, gdzie wykonanie robót było śladowe, tj. na odcinku od ul. Krakowskiej do al. Jana Pawła II konieczne jest w pierwszej kolejności pełne zamknięcie drogi dla ruchu – twierdzi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie.
Jak dokładnie będzie wyglądać organizacja ruchu od 3 listopada? Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych zmian:
- Zamknięta dla ruchu kołowego w obu kierunkach zostanie aleja Wojska Polskiego w Częstochowie na fragmencie od alei Jana Pawła II (z czynnym węzłem DK-91/DK-46) do ul. Krakowskiej.
- Zamknięty dla ruchu kołowego zostanie odcinek alei Wojska Polskiego od ul. Krakowskiej do ul. Rakowskiej (w kierunku Katowic), natomiast ruch od ul. Rakowskiej do ul. Krakowskiej wraz z wjazdem w lewo w ul. Krakowską (w kierunku Warszawy) będzie odbywał się jednym pasem – od ul. Rakowskiej do byłej estakady będzie to jezdnia wschodnia, a za byłą estakadą – jezdnia zachodnia.
- Czynne pozostanie największe skrzyżowanie objęte pracami, czyli krzyżówka Jagiellońska – aleja Wojska Polskiego – aleja Pokoju (z racji zamknięć niemożliwe jedynie pozostaną: jazda na wprost aleją Wojska Polskiego w kierunku Katowic, skręt w lewo z alei Pokoju na Katowice, skręt w lewo z alei Wojska Polskiego w aleją Pokoju oraz skręt w prawo z alei Wojska Polskiego w Jagiellońską i z Jagiellońskiej w prawo na Katowice).
- Możliwe pozostaną także lewoskręty: z alei Wojska Polskiego w ul. Bór oraz z ulic: Równoległej i Powstańców Śląskich w aleję Wojska Polskiego.
Zgodnie z tymczasową organizacją ruchu wyznaczono objazd w kierunku Katowic przez samo centrum miasta. Będzie on prowadzony alejami i ulicami: Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego, Bohaterów Monte Cassino, Jagiellońską, Orkana, 11 listopada, Jesienną, Rakowską aż do alei Wojska Polskiego.
�
Z kolei objazd w kierunku Warszawy wiedzie po skręcie w lewo w ul. Krakowską ulicami: Kanał Kohna, Nadrzeczna przez Rondo Trzech Krzyży do alei Jana Pawła II i węzła.
Na czas zwiększonych utrudnień wprowadzono kilka rozwiązań, które mają pomóc w bezpiecznym i w miarę sprawnym poruszaniu się po mieście.
I tak:
- Ze względów bezpieczeństwa pieszych przy trzech przejściach w centrum zostanie wprowadzona nowa sygnalizacja świetlna. Konkretnie chodzi o przejścia przez ulice: Dąbrowskiego (na wysokości Jasnogórskiej), Nowowiejskiego (na wysokości Szymanowskiego) i Kanał Kohna (przejście na wysokości wejścia do Galerii Jurajskiej). Dwa ostatnie w wymienionych będą przejściami ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną.
- Zawieszone zostanie natomiast przejście dla pieszych przez ul. Nowowiejskiego na wysokości ul. Waszyngtona
- Zmieni się organizacja ruchu: na ul. Jasnogórskiej – na odcinku od ul. Dąbrowskiego do ul. Żwirki i Wigury będzie to od 3 listopada ulica jednokierunkowa oraz na ul. Racławickiej, gdzie na odcinku od Żwirki Wigury do Dąbrowskiego także obowiązywać będzie jeden kierunek.
- Zmieni się pierwszeństwo na skrzyżowaniu Katedralnej i Ogrodowej, gdzie od 3 listopada ulica Katedralna stanie się drogą podporządkowaną.
- Na czas zmian zawieszone zostanie parkowanie w strefie płatnego parkowania na miejscach wyznaczonych „w jezdni” przy ulicach: Dąbrowskiego (miejsca na chodnikach pozostaną czynne) oraz Nadrzecznej.
- W centrum miasta obowiązywać będzie maksymalna prędkość do 30 km/h.
Najlepszym rozwiązaniem dla płynności przejazdu zarówno w stronę Warszawy, jak i Katowic jest kierowanie się na autostradową obwodnicę Częstochowy (A1) i ominięcie całego miasta lub ewentualne skorzystanie z jednego z czterech węzłów prowadzących do poszczególnych rejonów Częstochowy (Częstochowa Północ, Częstochowa Jasna Góra, Częstochowa Blachownia i Częstochowa Południe). Poruszanie się A1 wraz z obwodnicą miasta jest uzasadnione także remontami w ciągu „gierkówki” poza granicami miasta na południe od Częstochowy. Dla kierowców poruszających się po kraju na osi północ – południe informacje o prowadzonych w mieście pracach w postaci tablic informacyjnych staną daleko przed granicami miasta (węzeł północny A1 i od południa węzeł w miejscowości Podwarpie).
Ze względu na zmianę w organizacji ruchu bądźmy ostrożni i zwracajmy szczególną uwagę na wszelkie informacje i znaki drogowe. Jeżdżenie na pamięć w tym przypadku może mieć fatalne skutki.
�
Miejskie służby podkreślają, że obecnie na osi północ-południe w Częstochowie najszybszym środkiem lokomocji będzie tramwaj na wszystkich liniach.
Jeśli chcemy jeździć samochodem, warto rozważyć czy poprzez autostradową obwodnicę miasta nasza podróż na skrajnie oddalone od siebie rejony miasta bądź położone w pobliżu węzłów autostradowych nie będzie trwała krócej mimo dłuższej trasy.
�
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS