S.T.A.L.K.E.R. – A.R.E.A. to samodzielna darmowa gra, którego autorem jest A.R.E.A. Team. Projekt zbudowano na silniku S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat .
Opis:
Atmospheric Realistic Expanding Addon (A.R.E.A.) to samodzielny projekt oparty na Call of Chernobyl. Głównym celem projektu jest stworzenie bardziej realistycznej Strefy Wykluczenia, gdzie każda wycieczka będzie unikalnym i surowym doświadczeniem.
Projekt wykorzystuje fork silnika X-Ray, który zapewnia dobrą stabilność i wydajność nawet na starych komputerach. Na potrzeby projektu opracowano ogromną ilość własnych pomysłów i funkcji, które całkowicie zmieniły rozgrywkę i odzwierciedlają wizję autorów na temat Strefy. Jest to gra sandboksowa, ale ogólnie trzyma się lore trylogii S.T.A.L.K.E.R..
A.R.E.A. został zaprojektowany z myślą o starannej, nieśpiesznej i przemyślanej rozgrywce, z wieloma aspektami, które należy wziąć pod uwagę podczas przygotowań do każdej wyprawy do Strefy. Jeśli nie grałeś wcześniej w żadne hardcorowe gry lub mody, najprawdopodobniej napotkasz trudności, do których nie jesteś przyzwyczajony. Jeśli tak jest i wolisz bardziej swobodną rozgrywkę, powstrzymaj się od grania w tę grę. To nie jest zwykła przeróbka Stalkera, wymaga ona trochę cierpliwości i umiejętności. Jeśli jesteś pewien, że chcesz spróbować, to bądź gotowy na sprawdzenie swoich umiejętności, stalkera.
Główne cechy A.R.E.A:
- A.R.E.A. xRay Engine – custom engine z wieloma ulepszeniami i optymalizacją.
- Nowy system przebrania.
- System magazynków.
- System zdrowia aktorów.
- Nowy system klasyfikacji obrażeń.
- Kompletna przebudowa AI.
- Przerobiony system zapisu.
- Celowniki i pociski 3D.
- Celowniki holograficzne.
- Pełne ciało aktora w 1. kamerze, przerobiony ruch i obsługa fizycznych pocisków, kolizja ciał NPC.
- Obrót głowy w 1 i 2 kamerze.
- Przerobione kamery i w pełni grywalny widok z 3 osoby.
- Nowe animacje postaci i możliwości.
- Nowy system przejść.
- Nowa funkcja wstrzymywania oddechu.
- Nowe ikony, przebudowany UI i HUD. Dodano animowane przyciski w menu, animowany ekran ładowania i kursor, dodano reakcję dźwiękową przycisków.
- Nowy ekwipunek. Dodano filtry ekwipunku, nowe sloty, poprawiono przewijanie, dodano sekcję upuszczania przedmiotów po prawej stronie, okno zdrowia postaci. Nowa koncepcja slotów na broń.
- Nowy system polowania na mutanty.
- System objętości inwentarza.
- Interaktywny system craftingu. Funkcja dzielenia przedmiotów i łączenia przedmiotów.
- Funkcja psucia się żywności.
- Nowa funkcja powiększania i zmiany pozycji detektorów. Nowy dozymetr z możliwością wyciszenia dźwięku.
- System umiejętności i atutów z zakładką w PDA.
- Nowe zadania i dialogi. Przerobiony system zadań i warunków. NPC mówią czego chcą zanim podejmiesz się zadania.
- Nowy system napromieniowywania przedmiotów.
- Nowy system zamawiania przedmiotów. Nowa ekonomia i mechanika handlu.
- Funkcja wilgotności przedmiotów, zależna od warunków pogodowych i miejsca, w którym znajduje się przedmiot.
- Nowe systemy rozkładania i naprawy ekwipunku i broni.
- Nowe funkcje dla nieużywanych przedmiotów i urządzeń, a także rozszerzenie funkcjonalności starych.
- Nowy system zasilania urządzeń elektrycznych, takich jak: latarka, smartfony, detektory, NVG, celowniki, egzoszkielet i protoekstoszkielet.
- Nowy ulepszony system animacji HUD. Dodano animacje dla różnych akcji aktorskich takich jak: zdejmowanie skóry mutanta, podnoszenie przedmiotów, wycieranie maski, używanie przedmiotów, włączanie latarki i NVG, otwieranie/zamykanie drzwi, plądrowanie ciał, sprawdzanie plecaka, interakcje z bronią i inne.
- Nowe efekty HUD-u, potrząsanie HUD-em i zmoczenie maski. Dodano ponad 14 nowych nakładek na maskę HUD.
- System przegrzewania broni i ulepszone efekty strzelania.
- Nowe menu tworzenia postaci.
- Przerobiona latarka z możliwością przełączania trybów, z możliwością wstawienia kamery i nowymi teksturami.
- Nowe artefakty i stare z ShoC.
- Nowe mutanty: dodane myszy, leshyi, Stronglav, niedźwiedź i inne mutanty z odpowiednimi częściami i cechami.
- Ponad 200 smartcovers na każdej lokacji, odrestaurowane i zoptymalizowane ich działanie.
- Ponad 300 nowych wizualizacji dla stalkerów, jak również około 40 nowych strojów dla tych wizualizacji.
- Nowe ustawienie strefy letniej. Kompletna przeróbka roślinności, gamma, tekstur i terenów.
3 dodatki na sezon:
- A.R.E.A. Winter Power 1.3 dla sezonu zimowego
- A.R.E.A. Autumn Range 1.2 dla sezonu jesiennego
- A.R.E.A. Dark Flora 1.3 dla roślinności strefy śmierci.
Dźwięk:
- Dodano EFX i HRTF.
- Dodano efekt Doplera.
- Dodano strefy dźwięków środowiskowych dla wszystkich lokacji.
- Przerobiony menedżer kroków. Każdy ruch postaci lub npc ma teraz dźwiękowe sprzężenie zwrotne.
- Całkowicie przerobiono komponent dźwiękowy broni przy użyciu systemu warstw. Wszystkie dźwięki zostały zastąpione nowymi i dopasowane do obecnych broni.
- Nowy system naturalnego otoczenia. Standardowy schemat muzyczny dzień/noc zastąpiono dynamicznymi wzorami otoczenia, które odtwarzane są losowo w określonym obszarze i tworzą zapierającą dech w piersiach atmosferę.
- Kompletna przeróbka wszystkich plików dźwiękowych. Dźwięki zostały skonfigurowane tak, aby tworzyły odpowiednią płynność w zależności od odległości, noszonego stroju lub hełmu, ekspresji głosu, przebywania w pomieszczeniu lub na zewnątrz itp.
- Dodano dźwięki kabury i wyciągania dla przedmiotów rzucanych, granatów i broni do walki wręcz.
- Dodano dźwięk eksplozji helikoptera oraz klakson samochodu.
- Nowa dynamiczna muzyka, składająca się z utworów Micka Gordona.
Grafika:
- Wolumetryczne światła dla wszystkich źródeł światła.
- Wolumetryczna mgła.
- FXAA
- Ulepszone oświetlenie i tonemap.
- Funkcja rozmycia ruchu.
- Poprawiono DOF.
- Paralaksa terenu.
- Kolizja z trawą.
Misje:
- Mysteries of the Zone. Znajdź Doktora i porozmawiaj z nim, aby ją rozpocząć.
- DRX Questlines. Rozbudowane zadania łańcuchowe.
- Nowe typy dynamicznych questów: paczka i kolekcjoner. NPC mówią czego chcą przed przyjęciem zadania.
- Nowe questy poboczne dla frakcji.
- Praca jako przewodnik.
Optymalizacja:
- Opcja wykorzystania wszystkich wątków CPU.
- Wyłączenie ładowania tekstur w RAM, zamiast tego wykorzystanie pamięci GPU.
- Rozszerzone buforowanie dźwięku.
- Dodane buforowanie CFORM, HOM i portali, znacznie zwiększa szybkość ładowania gry.
- Optymalizacja cząsteczek i przerobienie czasu gry.
- Naprawiono wiele błędów w skryptach waniliowych i silniku.
- Poprawiono organizację systemu plików i optymalizację skryptów.
- Zoptymalizowano renderowanie trawy.
Instrukcje:
To samodzielna gra. Po prostu wypakuj archiwum i uruchom A.R.E.A. Launcher.cmd.
CREDITS:
Addon oparty jest na aktywach Call of Chernobyl 1.5 r7.
Silnik A.R.E.A. to custom fork Open X-Ray. Użyto niektórych zmian z OpenXRay, xrOxygen, OGSR, SWM i Lex Addon.
Niektóre funkcje i zawartość pochodzą z Misery 2.1 i MLR 7.2.
Użyte modele broni z STCoP 3.3 autorstwa Gaz1k, STCoM WP 2.8.0.7 autorstwa Sasha Tulunzhi, AO 3.1 i TAZ 2.0.
Modele namiotu i ręcznego generatora z Roadside Picnic 1.0.
Niektóre modele artefaktów z Phobos: Artefact Reloaded Mod.
DRX Dynamic Anomaly 2.1. Edycja funkcjonalności i balansu. Dodano nowe pola i typy anomalii oraz zmieniono ich tarło.
DRX Questlines 1.25. Edycje funkcjonalne, balansowe, adaptacja.
Nowe tekstury lunet z Morka 0.4, 0.5. Niektóre siatki zostały edytowane, niektóre nowe dodane.
Nowe typy i modele mutantów. Zmieniono ich meshe, dźwięki, tekstury i ustawienia.
Absolute Nature Redux 1.7d, niektóre tekstury zostały użyte i edytowane.
Structures Redux 2.5d, użyto i edytowano niektóre tekstury.
- data aktualizacji: 3 listopada 2022
- kategoria gry: Akcji
- rozmiar pliku: 11031,3 MB
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS