Tychy po raz siódmy włączają się w kampanię “19 dni przeciwko krzywdzeniu dzieci i młodzieży”, którą zainicjowała w 2011 roku szwajcarska fundacja “Women’s World Summit Foundation”.
Celem kampanii jest uwrażliwienie mieszkańców na problem przemocy i krzywdzenia dzieci i młodzieży oraz edukacja społeczna na temat zjawiska przemocy i sposobach radzenia sobie z tym problemem. Symbolem akcji jest pomarańczowa wstążka – znak sprzeciwu wobec działań krzywdzących dzieci i młodzież, a tegoroczne hasło brzmi: STACJA –EMPATYCZNI – RAZEM MAMY MOC.
Do akcji zaproszono m.in. placówki oświatowe i miejskie instytucje. Do działań włączyło się także C.H. Gemini Tychy.
Działania w ramach kampanii
Przez 19 dni listopada napis TYCHY przy al. Niepodległości oraz “Żyrafa” w Parku Miejskim będą podświetlone na pomarańczowo, a na kilkunastu przystankach pojawią się plakaty promujące kampanię.
Na zlecenie Urzędu Miasta Tychy prof. Jadwiga Jośko-Ochojska poprowadzi dla pracowników placówek oświatowych i miejskich instytucji wykład “Brak empatii rodzi przemoc”.
Ośrodek Interwencji Kryzysowej (OIK) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tychach przeprowadzi warsztaty dla mieszkańców OIK “Empatia wychodzi na plus”. Ponadto opracuje i rozdystrybuuje materiały zawierające m.in. informacje, gdzie można zgłaszać sytuacje przemocy.
Fundacja po DRUGIE organizuje bezpłatne szkolenia i webinaria online dotyczące problematyki przemocy w rodzinie. Lista szkoleń dostępna jest na profilu społecznościowym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS