Erling Haaland odnosi światowe sukcesy w świecie piłki nożnej już od trzech lat. Obecnie Norweg gra w Manchesterze City. W swoim kraju Haaland jest absolutnym celebrytą, ale też międzynarodowe zainteresowanie norweskim napastnikiem wręcz eksplodowało.
Jest to utrapieniem dla organizacji turystycznej promującej region Halland w Szwecji.
W mediach społecznościowych fani Norwega, a często też komentatorzy sportowi, oznaczają #halland – zamiast poprawnego #haaland – dołączając zdjęcie piłkarza lub zachwycając się jego grą, zamiast na przykład plażami zachodniego wybrzeża Szwecji.
“Może to brzmi zabawnie, ale my “toniemy” w efektach jego sukcesów” – powiedział szef organizacji Visit Halland, Jimmy Sandberg, który na LinkedIn opublikował list otwarty do fanów piłki nożnej.
“Od dziesięcioleci informujemy świat o Halland, nieocenionej perle szwedzkiego wybrzeża zachodniego. Setki tysięcy turystów odwiedzają nas każdego roku, by cieszyć się piaszczystymi plażami, liściastymi lasami i przytulnymi miasteczkami. Ale ku naszemu rozczarowaniu widzimy, że nasze wysiłki idą na nic. Powodem jest pewien fantastyczny norweski piłkarz” – napisał.
“My to Halland. On to Haaland” – podkreślił, mając nadzieję, że fani przyłożą się do poprawnej pisowni nazwiska swojego idola.
“Najzabawniejsze byłoby, gdyby Haaland przyjechał do Halland” – zażartował Sandberg w rozmowie z Fotbollskanalen.
Jak mówi, wielu Norwegów odwiedza Halland, traktując ten region jako najbliższą riwierę. “Może, jak będzie kiedyś w domu w Norwegii, odwiedzi nas swoją teslą” – dodał.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS