A A+ A++

Volkswagen, największa w Europie grupa samochodowa zwiększyła w III kwartale sprzedaż o 10,6 proc. do 2,236 mln pojazdów. To pozwoliło poprawić obroty o 24,2 proc. do 70,7 mld euro i potwierdzić planowany wyniki całego roku. Roczna marża operacyjna znajdzie się w górnej części widełek 7-8,5 proc. (po 3 kwartałach wyniosła 8,6 proc.). VW spodziewa się wzrostu obrotów o 8-13 proc., sprzedaż samochodów osobowych będzie na poziomie 2021 r., jeszcze w II kwartale grupa spodziewała się ich wzrostu o 5-10 proc. Grupa jest zadowolona ze sprzedaży w Europie mimo powszechnej inflacji, szczególnie cieszy ożywienie o 26 proc. rynku w Chinach. Dostawy elektrycznych aut wzrosły ponad dwukrotnie. W III kwartale VW sprzedał 149 300 egzemplarzy (+22,3 proc.).

Mimo tych dobrych danych zysk netto grupy zmalał w III kwartale o 26,5 proc. do 2,13 mld euro na skutek deprecjacji aktywów po zawieszeniu działalności w Rosji i z powodu kosztów debiutu giełdowego Porsche (1,6 mld euro). Po 9 miesiącach wyniki są lepsze: VW sprzedał 6,056 mln pojazdów (-12,9 proc.), zwiększył obroty o 8,8 proc. do prawie 203 mld euro i zysk netto o 12,4 proc. do 12,77 mld. – Wyzwania w naszym łańcuchu dostaw staną się regułą nie wyjątkiem z powodu barier w transferze technologii między Wschodem i Zachodem — stwierdził prezes Oliver Blume. Wszystkie marki grupy osiągnęły postęp w przygotowaniach do wejścia na giełdę. Ich mocne i słabe strony zostaną przedstawione rynkom w przyszłym roku. Żadna z nich nie jest konkretnie gotowa do IPO — dodał prezes. Dyrektor finansowy Arno Antlitz dodał, że brak półprzewodników i innych ważnych podzespołów uniemożliwił dokończenie montażu 150 tys. samochodów, grupa gromadzi zapasy, aby zimą nie mieć braku części.

Ostatni debiutant, Porsche zwiększył po 9 miesiącach zysk operacyjny o 40,6 proc. do 5,05 mld euro i obroty o 15,7 proc., w III kwartale zwiększył marżę operacyjną do 17,8 proc. z 15,5 rok wcześniej. Marka dostarczyła dotąd 221 500 aut (+2 proc.). — Trzeci kwartał był mocno chwiejny i trudny politycznie, gospodarczo i społecznie. Mimo tego udało nam się dobrze wprowadzić Porsche na giełdę — stwierdzał dyrektor fina … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWYDMINY: Pijany dachował autem – uciekł z miejsca wypadku!
Następny artykułFinal Fantasy już niedługo przekroczy ważną granicę