A A+ A++

GTI nie żyje, niech żyje PSE. W Peugeocie od teraz sportowe modele mają się kojarzyć z wersjami przyjaznymi dla środowiska. Pierwszym z nich jest model 508 z koncepcją silnika hybrydowego plug-in, dopracowaną przez inżynierów Peugeot Sport. Sam skrót PSE nie ma nic związanego z ekologią i oznacza Peugeot Sport Engineered. Jeśli przyszły klient będzie chciał postawić na wyjątkowość, to w przypadku tego Peugeota się nie zawiedzie. To auto dla prawdziwych indywidualistów, którzy postawią nie tylko na znakomity wygląd i sporą moc silnika, ale wydadzą spore pieniądze na takiego Peugeota.

Peugeot 508 SW PSE

Albert Warner

Najważniejszym elementem wersji PSE jest napęd, który poza silnikiem spalinowym ma dwa dodatkowe silniki elektryczne. Jeden zabudowany jest na tylnej osi i ma moc 112 KM, drugi znajduje się z przodu i ma 110 KM mocy. Do tego dochodzi klasyczna 4-cylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1,6 litra z mocą 200 KM. To trio zliczone razem osiąga moc systemową aż 360 KM. 508 PSE to najmocniejszy seryjnie produkowany Peugeot w historii.

Renault 4ever
Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Albert Warner

Oddział PSE zajął się również układem jezdnym. I tak są tu większe hamulce z przodu, nieco szerszy rozstaw kół, dodatkowe stabilizatory, przekalibrowane tryby jazdy. Wszystko po to, żeby można było szybciej jeździć w zakrętach i wydajniej wytracać prędkość. Z zewnątrz to nadal najładniejsze kombi w swojej klasie. Do francuskiej szarmanckości doszło kilka sportowych akcentów. Wersję PSE rozpoznamy przez dodatkowe owiewki, kolor kryptonitu (taki zielonkawy) użyty na kilku elementach karoserii, różnego rodzaju nakładki, spoilery, etykiety, specjalne felgi czy rury wydechowe. Efekt końcowy jest taki, że teraz to auto jeszcze bardziej przyciąga wzrok. No i już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z wersją specjalną.

Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Albert Warner

Również wnętrze 508 prezentuje się po prostu elegancko. To auto, w którym chce się przebywać. Po modelu 508 widać jaką ogromną pracę wykonał Peugeot. Przeistoczył się z brzydkiego kaczątka w pięknego łabędzia. Z nudnych aut zmienił portfolio w ciekawie zaprojektowane, ładne i kuszące modele. A co do wnętrza Peugeotów to kocham te małe kierownice. Za każdym razem kiedy przesiadam się z Peugeota z taką mała kierownicą do jakiegoś innego auta i łapię za koło kierownicy to wydaje mi się, że trzymam w ręku jakiś ster statku czy autobusu. Ekstremalnie małe koło kierownicy sprawia, że w takim Peugeocie masz więcej pozytywnych, sportowych wrażeń, ale takim autem również łatwiej się manewruje. Należę też do tej grupy, której nie przeszkadza, a wręcz podoba się rozwiązanie umieszczenia zegarów nad kołem kierownicy. Krytycy zarzucają, że tu czy tam kierownica zasłania im liczniki. Bzdura, wystarczy po prostu prawidłowo ustawić pozycję za kierownicą. Za ten projekt wnętrza odpowiedzialny jest Polak, Adam Barzydło, który aktualnie jest szefem strategii designu w chińskiej marce Nio.

Peugeot 508 SW PSE

Peugeot 508 SW PSE

Albe … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTauron Liga: Grot Budowlani Łódź – mieszanka młodości z doświadczeniem
Następny artykułTajemnicza choroba rosyjskich żołnierzy. Przerażeni dowódcy uciekają przed zarażonymi