A A+ A++

British Heart Foundation stworzyło na Spotify playlistę, „która może uratować życie”. Kampania „Lifesaving Beats” ma na celu zainspirowanie społeczeństwa do nauki resuscytacji krążeniowo-oddechowej w rytm do ulubionych piosenek.

fot. lifesavingbeats.com

Fundacja British Heart, która wspiera badania zapobiegające chorobom serca i układu krążenia, ponownie angażuje się w edukację na temat pierwszej pomocy. Po sukcesie kampanii, która inspirowała do nauki RKO w rytmie „Stayin’ Alive” Bee Gees, organizacja postanowiła rozszerzyć listę „ratujących życie piosenek”.

W serwisie streamingowym Spotify pojawiła się playlista „Lifesaving Beats”, na której znalazły się utwory zachowujące rytm odpowiadający od 100 do 120 uderzeń na minutę – idealny do prowadzenia RKO.

Miłośnicy muzyki mogą wybrać piosenki z rozmaitych gatunków i dekad, od różnych wykonawców i zespołów – od Kate Bush, The 1975, Kasabian czy Lizzo, aż po Liama Gallaghera. Następnie na stronie lifesavingbeats.com użytkownicy mogą wygenerować listę odtwarzania swoich najczęściej słuchanych utworów w odpowiednim tempie, aby przejść do 15-minutowego treningu resuscytacji krążeniowo-oddechowej przy wsparciu narzędzia RevivR.

W ciągu kwadransa użytkownik otrzymuje informacje na temat rozpoznania zatrzymania akcji serca, uciśnięć klatki piersiowej oraz prawidłowych kroków użycia defibrylatora.

Kampania powstała w odpowiedzi na niepokojące dane zgromadzone przez FBH. Choć natychmiastowa resuscytacja krążeniowo-oddechowa i defibrylacja mogą w niektórych przypadkach ponad dwukrotnie zwiększyć szanse na przeżycie, badania pokazują, że ponad jedna trzecia dorosłych Brytyjczyków nigdy nie podjęła żadnej formy szkolenia w zakresie RKO.

Ten zabawny sposób nauki ma poważne przesłanie – przy ponad 30 000 pozaszpitalnych zatrzymań krążenia każdego roku w Wielkiej Brytanii i wskaźniku przeżycia wynoszącym mniej niż jeden na 10, istnieje pilna potrzeba, aby ludzie nauczyli się resuscytacji krążeniowo-oddechowej w przystępny i angażujący sposób – tłumaczy dr Charmaine Griffiths, chief executive w British Heart Foundation.

PS
Nagradzana kampania „Pierwsza pomoc ludzkości” Banku BNP Paribas, PCK i agencji VMLY&R obejmowała eksperyment społeczny, w ramach którego odbyło się szkolenie pierwszej pomocy dla przypadkowych osób. Akcja pozwoliła uczestnikom zmierzyć się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAmerykański dziennikarz pisze wprost o Idze Świątek. Ma jedyną prośbę
Następny artykułZbiórka odzieży dla Stowarzyszenia „Zupełne dobro”