– Absolutnie nie! Szerokorozumiana jakość, zarówno wytwarzanych produktów, jak i świadczonych usług, niezmiennie stanowi przewagę konkurencyjną. Już co najmniej od dekady obserwuję zjawisko, w którym przedsiębiorstwa, ale również konsumenci mają gotowość zapłacić więcej, za rozwiązania gwarantujące wyższą jakość.
– W jaki sposób zatem, producenci mogą zapewnić wysoką i powtarzalną jakość swoich wyrobów?
– Kluczem jest wdrożenie odpowiednich systemów zapewniających stabilność i doskonalenie wewnętrznych procesów zachodzących w organizacji. Dobrze opracowany i wdrożony system jest bowiem doskonałym narzędziem do analiz i ocen, na podstawie których kierownictwo może podejmować właściwe decyzje. Przykładem może być system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001.
– Mam wrażenie, że ISO było modne w latach ’90 ubiegłego wieku a współcześnie nie jest już „sexy” wśród przedsiębiorców…
– Fakt, że największy „boom” na system zgodny z tą normą już minął. Obecnie, zainteresowanie ISO 9001 jest mniejsze, co nie oznacza, że organizacje nie stosują żadnych narzędzi ułatwiających osiągnięcie i utrzymanie jakości swoich produktów. Stosowanie takiego narzędzia jest w wielu przypadkach obowiązkiem prawnym, różnie w różnych dyr … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS