Rozbudowa zajezdni Borek zakłada m.in. powstanie kilometra nowych torów wraz z 26 rozjazdami i zwrotnicami, modernizację obecnego torowiska, a także stworzenie nowych przyłączy zasilających zajezdnię w media (prąd, woda, ciepło, kanalizacja).
W planach jest także budowa nowej hali obsługi codziennej tramwajów, gdzie powstaną cztery stanowiska, hali magazynowej, nowego budynku dla pracowników biurowych oraz nowych wiat – magazynowej, rowerowej oraz na wózki tramwajowe.
W ramach inwestycji powstanie też ekran akustyczny – wysoki na 5 m i długi na 215 m. Wyraźnie poprawi to komfort życia okolicznych mieszkańców.
Dziś rozpoczynamy przebudowę tej zajezdni, ale zmodernizujemy również dwie pozostałe. Na zajezdni Gaj prace już trwają; 5 milionów złotych kosztuje modernizacja tamtejszej hali. Później przejdziemy do Ołbina, zajezdni najtrudniejszej, historycznej. Chcemy z niej zrobić funkcjonującą perełkę. Miejsce, gdzie będziemy bezpiecznie dbać o tramwaje i jednocześnie pokazywać kolejnym pokoleniom historię tramwaju elektrycznego we Wrocławiu – mówił prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. Zapewniał, że prace na terenie zajezdni Borek nie będą odczuwalne dla pasażerów. Nie będzie też zmian w rozkładzie jazdy tramwajów.
Rozpoczynająca się inwestycja to konsekwencja decyzji, która zapadła dwa lata temu: rezygnacji z budowy nowej, dużej zajezdni na Złotnikach. Tramwaje, które zamówiliśmy i właśnie do nas docierają, tutaj znajdą swój nowy dom – mówił wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur. Zakup nowego taboru musi znaleźć odzwierciedlenie w bazie, w której będziemy mogli przechowywać, remontować, utrzymywać nowe tramwaje, które mają służyć mieszkańcom Wrocławia – tłumaczył.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS