Do lidera WRC2 Norwega Andreasa Mikkelsena (Skoda Fabia Rally2 Evo) traci tylko 13 pkt. Mikkelsen w siedmiu startach zgromadził 109 pkt, natomiast Kajetanowicz tylko w pięciu rundach 96. Norweg swojego dorobku nie poprawi, gdyż już jechał w siedmiu rundach MŚ, jakie w programie mają w WRC2 kierowcy, natomiast “Kajto” ma jeszcze przed sobą dwa starty.
ZOBACZ TAKŻE: Motocyklistom w Australii przeszkadzają kangury. “Mogło dojść do tragedii”
W Hiszpanii punktować obok Polaka będzie także obecnie trzeci w WRC2 bardzo szybki Fin Emil Lindholm (Skoda Fabia Rally2), który ma na koncie 89 pkt i Francuz Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2). Ten ostatni nie ma już jednak szans na tytuł. Mikkelsen będzie się mógł natomiast tylko przyglądać rywalizacji tej dwójki i po cichu liczyć na to, że obaj nie zdobędą ani jednego punktu zarówno w Katalonii, jak i w ostatniej rundzie w Japonii.
W Katalonii na liście zgłoszeń jest prawie 70 załóg, w WRC2 pojadą aż 33. Tak mocnej obsady w tym sezonie w WRC2 jeszcze nie było.
Kajetanowicz po starcie w Nowej Zelandii, gdzie był drugi, przyznał, że czasu na przygotowania do Rajdu Katalonii miał bardzo mało.
– Czasu na przygotowania nie mieliśmy zbyt wiele, ale w takiej sytuacji są także inni, nie ma sensu narzekać. Musieliśmy jak najszybciej zregenerować się i dostosować do nowej nawierzchni, czyli bardzo przyczepnych asfaltów – powiedział przed wyjazdem na testy, które zakończyły się w poniedziałek.
W klasyfikacji mistrzostw świata WRC sytuacja jest już jasna. Tytuł po raz pierwszy już sobie zapewnił Fin Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1). Teraz już tylko o tytuł pierwszego wicemistrza walczą kierowcy teamu Hyundai – Estończyk Ott Tanak i Belg Thierry Neuville. Tanak ma 173 pkt, Neuville 144.
Estończyk jest w lepszej sytuacji i chyba Belg nie zdoła mu zagrozić. Jednak w tym sporcie jeden błąd wystarcza, że załoga ląduje poza drogą i traci szansę na wywalczenie punktów. Tanak miał już w karierze kilka takich “przygód”. Ale być może tym razem pojedzie rozważniej, aby utrzymać drugą lokatę w mistrzostwach świata. Tym bardziej, że może to być jego ostatni sezon w ekipie Hyundai, nieoficjalnie mówi się, że Estończyk odejdzie z temu po starcie w Japonii.
Plotka głosi, że o jego zatrudnienie stara się team Forda, z drugiej strony Tanak ujawnił, że nosi się z zamiarem zrobienia sobie rocznej przerwy w startach z powodów osobistych.
Rajd Katalonii liczy blisko 300 kilometrów podzielonych na dziewiętnaście odcinków specjalnych. Na czwartek zaplanowano mierzący 4,21 km odcinek testowy Coll de la Teixeta. Piątek składa się z czterech dwukrotnie pokonywanych OS-ów przedzielonych przerwą serwisową: Els Omells – Malda (11,05 km), Serra de la Llena (11,79 km), Les Garrrigues Altes (22,64 km) i Riba-roja (13,89 km).
W sobotę w programie jest siedem dwukrotnie pokonywanych prób: Savalla (13,93 km), Querol – Les Pobles (20,19 km) i najdłuższy w rajdzie El Montmell (24,17 km). Dzień zakończy krótka i widowiskowa próba Salou (2,15 km).
Na niedzielny finał zaplanowano dwa odcinki specjalne w dwóch pętlach: Pratdip (12,15 km) i Riudecanyes (15,90 km), który podczas drugiego przejazdu będzie dodatkowo punktowanym Power Stage. Pierwsza zwycięska załoga pojawi się na mecie około godz. 13.
fdz, PAP
Przejdź na Polsatsport.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS