A A+ A++

Na europejskim rynku wodorowych autobusów najmocniejszą pozycję ma kanadyjski Ballard, który jest dostawcą dla większości konstrukcji. Wkrótce sprzedaż wodorowych autobusów może sięgnąć w Europie tysięcy sztuk i na ten rynek planują wejść amerykański Cummins oraz japońska Toyota. Własne ogniwo ma Hyundai i przygotowuje Daimler Trucks w konsorcjum z Volvo Trucks. 

Czytaj więcej

Do tego grona dołączy spółka Toshiba Energy Systems and Solutions Corp, której ogniwa wykorzysta warszawska spółka Impact Clean Power Technology do stworzenia kompletnego rozwiązania systemu wodorowego ogniwa paliwowego wraz z systemem bateryjnym i BMS-em dla pojazdów transportu drogowego i szynowego. Impact przeprowadzi również komplet testów i homologacji gotowego systemu do wykorzystania w autobusach. 

Za logistykę i sprzedaż wodorowego zespołu napędowego odpowiada Itochu Plantech. Trzy wymienione podmioty podpisały w 2021 roku porozumienie o współpracy i zmierzają dostarczać na rynek europejski, afrykański i bliskowschodni systemy wodorowych ogniw paliwowych dla autobusów, ciężarówek, pociągów, tramwajów i statków. 

Na podstawie ustaleń z zeszłego roku, strony zainicjowały uruchomienie projektu opracowania systemy wodorowych ogniw paliwowych z wykorzystaniem ogniw z membraną PEM firmy Toshiba ESS. Charakteryzują się one dwukrotnie dłuższą żywotnością niż dotychczasowe standardy rynkowe oraz przygotowane są do pracy z niższymi klasami jakości wodoru wyjątkową trwałością i stabilnością. 

Czytaj więcej

Wodorowy Kenworth T680 na próbach wiosną tego roku.

Stosy ogniw PEM zostały dostarczone do Impact, który rozpocznie testy i weryfikację systemu pod kątem zastosowania w pojazdach autobusowych i szynowych. – Możemy pochwalić się ponad 10-letnim doświadczeniem w opracowywaniu rozwiązań dla pojazdów wodorowych na całym świecie. – Patrzymy na wodór jako na nośnik energii nieodległej przyszłości. Aby tak się stało, wodór musi pochodzić ze źródeł odnawialnych, a gospodarka powinna się przestawiać na produkcję zielonej energii – zaznacza prezes zarządu Impact Clean Power Technology Bartłomiej Kras. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMieszkanie+ w Krakowie. Prawie trzysta lokali do dyspozycji nowych lokatorów
Następny artykułAleja Wielkiej Wyspy ma już asfalt. Mamy najnowsze zdjęcia!