A A+ A++

Chętni do kupna Avengera mogą dokonywać wstępnej rezerwacji od listopada na tzw. wersję Launch Edition. Ceny od 30 tys. euro. Sprzedaż rozpocznie się w 2023 roku. Dla Jeepa jest to pierwsze z serii auto z pełnym napędem elektrycznym. Jak zapowiedział podczas konferencji w fabryce w Tychach Christian Meunier, prezes Jeepa do 2025 roku, ta marka wprowadzi w Europie cztery modele elektryczne. Avenger, został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Ma być sprzedawany jeszcze na Bliskim Wschodzie oraz Afryce Północnej. Nowy model amerykańskiej marki koncernu Stellantisa jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy i 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80 proc. Christian Meunier nie ukrywał, że właśnie tym modelem jego marka chce dotrzeć do nowych klientów, szczególnie osób prowadzących aktywny tryb życia, poszukujących zdolnego terenowo modelu o nowoczesnej sylwetce , kompaktowych wymiarach i przestronnym wnętrzu.

Jeep Avenger

mat. prasowe

Avenger ma moc 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 54 kWh, również produkowany przez Stellantis, zapewnia wysoką gęstość energii i dobry stosunek energii nominalnej do użytkowej. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych, co ma przełożyć się na 400 km zasięgu w cyklu mieszanym. W cyklu miejskim – 550 km. Akumulator przetestowany na ponad 2 milionach kilometrów, jest kompaktowy, a jego umieszczenie pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym nie zmniejsza przestrzeni wewnątrz auta. Wysoki prześwit i specjalna osłona podwozia chroni go podczas jazdy terenowej. Baterię Avengera można uzupełnić korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW na publicznych stacjach ładowania. Trzy minuty wystarczą aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy. W 24 minuty doładujemy ją z 20 do 80 proc. Przy użyciu kabla do ładowania prądem zmiennym 11 kW (Mode 3), podłączonego do ładowarki Wallbox lub na publicznej stacji ładowania, można całkowicie naładować akumulator (od 0 do 100 proc.) w 5,5 godziny.

Renault 4ever

Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). System zarządzania trakcją Selec Terrain oferuje sześć trybów jazdy. Avenger ma 4,08 metra długości, czyli jest o 16 cm krótszy od Renegade. Ma wyjątkowo duże koła, które wraz z krótkimi zwisami zapewniają prześwit 200 mm. Ułatwi to jazdę w terenie, ale jest również przydatne podczas jazdy w mieście, chociażby przy wjeżdżaniu na stromy podjazd na parkingu. Projektanci wyraźnie napracowali się przy przygotowaniu tego auta. Z tyłu są ma lampy inspirowane klasycznymi, militarnymi kanistrami na paliwo ze wzorem „X”. Ten „X” to powracający motyw wewnątrz i na zewnątrz samochodu, a wprowadzenie wzoru „X-Camo”, łączy koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Wnętrze nowego Jeepa Avengera zostało zainspirowane Wranglerem. Wszystkie schowki z przodu auta mają łączną pojemność 34 litrów. Auto ma regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu, a w przyszłości będzie dostępna opcja otwieranego dachu. Po otwarciu pokrywy bagażnika (pojemność, to 380 litrów) światła boczne samochodu pozostają nadal widoczne, co zapewnia większą ochronę i bezpieczeństwo. System multimedialny Uconnect został wyposażony w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników – dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala) Uconnect 10” z wbudowaną nawigacją TomTom. Jest on bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Car Play. Dzięki aplikacji Jeep Mobile użytkownicy będą mogli lokalizować położenie samochodu bezpośrednio na smartfonach, zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora, ustawić klimatyzację, naładować samochód, a także wejść w bezpośrednią interakcję z Avengerem za pośrednictwem asystenta głosowego.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Tyski Avenger gwarantuje jazdę autonomiczną na poziomie 2, która automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię pojazdu. Auto rozpoznaje znaki drogowe (Traffic Sign Recognition), ma system automatycznego hamowania awaryjnego oraz wykryje zmęczenie kierowcy (Drowsy Driver Alert). W prowadzeniu Avengera pomoże także system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring), asystent utrzymania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), oraz tylna kamera z kątem widzenia do 180 stopni i widokiem z lotu ptaka (drone view).

Ineos Grenadier

Ineos Grenadier: Król dżungli

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak sprawdzić żywotność akumulatora w służbowym laptopie?
Następny artykułMichał Białoński: Barcelona Xaviego pęka w szwach. Nawet Robert Lewandowski jest bezradny