A A+ A++

Drogowcy rozpoczynają kolejny etap prac na ulicy Kondratowicza, położonej bezpośrednio nad nowym odcinkiem drugiej linii metra. Szykują się zmiany dla kierowców i pasażerów komunikacji publicznej. 

Jezdnia Chodeckiej w rejonie skrzyżowania z Kondratowicza zostanie zwężona do jednego pasa. Od godziny 6.00 w piątek ruch na tym odcinku będzie odbywał się wahadłowo, odcinkiem od Bolivara do Suwalskiej pojadą wyłącznie autobusy miejskie.

Ponadto objazd fragmentu ulicy czasowo zamkniętego dla aut osobowych będzie prowadził ulicami: Wyszogrodzką, Rembielińską, Kondratowicza, Łabiszyńską i Łojewską.

Ulica Chodecka – objazd zamkniętego odcinka UM Warszawa

Zmiany w komunikacji miejskiej

W związku z pracami zmienią się również lokalizacje przystanków przy Szpitalu Bródnowskim w ciągu ulicy Chodeckiej, obowiązujących dla linii 112, 114, 169, 409, 414, 500.

Przystanek Szpital Bródnowski 53 (w kierunku centrum) zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie z Kondratowicza, natomiast przystanek Szpital Bródnowski 04 (w kierunku pętli Bródno-Podgrodzie) zostanie zawieszony. “W jego zastępstwie zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek, zlokalizowany około 200 metrów przed lokalizacją podstawową (bliżej Szpitala Bródnowskiego)” – czytamy w komunikacie.

Możliwy tylko dojazd do posesji

Urzędnicy przypominają, że nadal trwają prace na samej ulicy Kondratowicza. Przejezdne są już odcinki od Rembielińskiej do Łabiszyńskiej oraz od Szpitala Bródnowskiego do św. Wincentego. Wciąż zamknięte są pozostałe fragmenty arterii.

“Na odcinku na wschód od Łabiszyńskiej możliwy będzie jedynie dojazd do posesji. Kierowcy będą mogli pojechać jednym pasem do wjazdu – przy budynku 27b. Dalej, do skrzyżowania z Chodecką, plac budowy zajmuje całą jezdnię. Zamknięty jest także fragment od Chodeckiej do wjazdu do szpitala” – informują.

Aleja tysiąca drzew

Stołeczny ratusz opisuje też, że budowa nowego odcinka drugiej linii metra była okazją do metamorfozy Kondratowicza.

Jak czytamy w komunikacie, w wyniku prac rewitalizacyjnych parkowanie w tym rejonie zostanie uporządkowane.

“Z myślą o bezpieczeństwie pieszych zostaną wybudowane sygnalizacje świetlne na pięciu przejściach. Wyremontowane będą również chodniki. Skorzystają też cykliści, którzy będą mogli poruszać się nowymi drogami rowerowymi – po obu stronach jezdni. Kondratowicza zmieni się w aleję tysiąca drzew – do 300 drzew, które rosną tam w tej chwili, dołączy 700 zasadzonych przez miasto. Całość uzupełni montaż nowoczesnego oświetlenia (282 latarni LED)” – czytamy.

Urzędnicy tłumaczą również, że “ze względów logistycznych, ale też bezpieczeństwa, modernizacja Kondratowicza nie mogła być realizowana jednocześnie z budową metra – ulica stanowiła zaplecze budowlane metra”.

Harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni Kondratowicza do końca 2022 r. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w pierwszym kwartale 2023 r.

tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWiadomo kto będzie kierować Kancelarią Premiera
Następny artykułJak wiązać szalik i apaszkę? 6 pomysłów, które podkręcą stylizację