Oszuści atakują, podszywają się pod PGE i rozsyłają fałszywe SMS-y. Jeden z naszych telewidzów otrzymał informację o planowanym odłączeniu energii elektrycznej w przypadku nieuregulowania należności.
Jeden z naszych telewidzów przesłał do redakcji zdjęcie wiadomości: „PGE: Na dzień 27.09 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności”.
Wiadomości SMS wysyłana była z nieznanego numeru, który widoczny jest przy wiadomości.
Na dodatek do wiadomości podany jest link, pod którym rzekomo można zapłacić. Odnośnik ma na celu przekierowanie nas do zainfekowanej strony internetowej. Gdy klikniemy na nasz bank i okno do logowania – możemy spodziewać się utraty środków z naszego konta.
Firma PGE na stronie internetowej informuje swoich klientów o fałszywych wiadomościach, które wysyłają oszuści. Jak nie dać się oszukać? – warto weryfikować informacje, nie podawać swoich danych osobowych. Ponadto jak podaje PGE, w treści SMS-a od PGE zawsze znajdzie się nr klienta, który można sprawdzić np. na swojej fakturze, w smsach nie ma także linków kierujących bezpośrednio do systemów płatności internetowych.
źródło: PGE
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS