Hyundai poinformował w ubiegłym tygodniu, że nie przedłuży z Solbergiem bieżącego kontraktu, który wygaśnie wraz z końcem roku. 21-latek pozostał bez etatu na sezon 2023.
W praktyce jedyną szansą dla Solberga na pozostanie w królewskiej klasie hybrydowych samochodów jest związek z M-Sportem. W rozmowie z Motorsport.com syn Pettera – mistrza świata z 2003 roku – zdradził, że kontakt z brytyjską stajnią został już nawiązany, ale do porozumienia wciąż jest daleko.
– W tej chwilo trudno cokolwiek powiedzieć – przyznał Solberg. – Nic bardzo zaawansowanego nie ma.
– Hyundai jasno wyraził, czego chce, więc tam nie wrócę. Toyota ma z kolei wszystko, czego potrzebuje. Dobrych kierowców, najlepszy samochód i zespół. Trudno się tam dostać. W M-Sporcie potrzebują kierowców, choć nie wiem czy to jest teraz opcja, czy nie.
– Nigdy się nie poddam. Mam nadzieję być podczas Monte Carlo w aucie WRC [Rally1]. Rozmawiałem już ze wszystkimi. Każdy fotel byłby świetny. M-Sport to świetny zespół i idealne miejsce do nauki dla młodego kierowcy. Wiedzą, jak sobie z tym radzić.
– Malcolm [Wilson] ma ogromne doświadczenie w radzeniu sobie z młodymi kierowcami, z moim ojcem włącznie. Nawet pytał mnie dwa lata temu, ale poszedłem do Hyundaia. M-Sport to jedna z najlepszych ekip, w której można być. Samochód zdaje się być szybki. Na pewno potrzebują trochę rozwoju, ale sądzę, że mają jedno z najlepszych aut. To może być naprawdę interesująca opcja.
– Mam swoich osobistych sponsorów, którzy są ze mną od lat: Monster i HTB. Pracuję z nimi nad przyszłością. Rozmawiamy o tym, co możemy gdzieś zrobić i M-Sport może być do tego dobrym miejscem.
Solberg przyznał, że podstawowym celem jest zapewnienie sobie miejsca w samochodzie Rally1. Dodał, że nie odrzuciłby możliwości startów w kategorii WRC 2, gdyby to była jedyna szansa na pozostanie na światowych odcinkach.
– Jeśli WRC 2 będzie jedyną opcją, muszę to zrobić. Jednak to na pewno nie jest plan. Marzeniem i celem jest WRC. Fajnie byłoby wykorzystać doświadczenie, które teraz mam, zamiast zaczynać od zera.
– Uważam, że auto WRC jest teraz droższe niż kiedykolwiek. Nie sądzę, by prywatne zgłoszenie [z Rally1] było możliwe.
Solberg spędził w Hyundaiu dwa lata. W sezonie 2021 łączył występy w WRC 2 z okazjonalnymi startami autem WRC. Przed bieżącą kampanią awansował do fabrycznego składu i trzecim hybrydowym i20 N Rally1 dzielił się z Danim Sordo.
Polecane video:
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS