A A+ A++

Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu – w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów. W 2020 roku Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na właściciela sieci – spółkę Jeronimo Martins Polska – karę w wysokości 115 milionów złotych.

“Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka. Setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze” – czytamy w komunikacie Urzędu.

Praktyka trwała co najmniej od 2016 r. – Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec 2019 roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości – podawał UOKiK.

W czwartek Urząd poinformował, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w całości nałożone na spółkę Jeronimo Martins Polska kary finansowe w łącznej wysokości 115 mln zł wraz z obowiązkami informacyjnymi. – Sąd uznał, że Prezes UOKiK miał rację stwierdzając, że JMP stosowało nieuczciwą praktykę rynkową. Polegała ona na uwidacznianiu niższej ceny przy produkcie na … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpaceX i NASA rozważą, czy Teleskop Hubble'a można przesunąć na wyższą orbitę
Następny artykułBiskup Zaporoża: bestialski atak Rosjan na konwój humanitarny