Do końca roku powinna zostać przyjęta uchwała ustalająca zasady i warunki sytuowania na terenie Świdnika obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, zwana też potocznie uchwałą krajobrazową.
Ważnym etapem konsultacji dotyczących uchwały będzie udostępnienie jej projektu świdniczanom, co nastąpi 10 października. Projekt będzie wyłożony do publicznego wglądu od 10 do 31 października w siedzibie Urzędu Miasta, przy ul. Stanisława Wyspiańskiego 27, w Referacie Ekologii i Zieleni, pok. 115, w godzinach pracy urzędu: od godz. 7.30 do 15.30 (od poniedziałku do środy), od godz. 9.00 do 17.00 (w czwartek), od godz. 7.00 do 15.00 (w piątek) oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Świdnik: www.e-swidnik.pl/uchwalakrajobrazowa oraz BIP: https://umswidnik.bip.lubelskie.pl
Podobne regulacje przyjęto już w innych miastach Polski, między innymi w Warszawie i Krakowie. Chodzi o ustalenie zasad dotyczących umieszczania w przestrzeni publicznej wszelkiego rodzaju reklam, banerów, a także szyldów. Dotyczy to ich ilości, formatów, parametrów technicznych, materiałów służących do ich wykonania i określenia miejsc oraz sposobów, w jakie mogą być eksponowane.
– Oczywiście nie chodzi o ograniczanie przedsiębiorcom możliwości informowania o ich istnieniu bądź ofercie firm, a jedynie o ochronę naszego otoczenia przed różnego rodzaju „potworkami”, które potrafią skutecznie je zaśmiecić. Jesteśmy świadomi, że dotykamy wrażliwej sfery swobody działalności gospodarczej. Żeby nie narazić się na zarzut samowolnego tworzenia różnego rodzaju rozwiązań, opieramy projekt dokumentu na istniejących regulacjach ustawowych. Konkretne rozwiązania zaproponowały osoby doświadczone w realizacji podobnych przedsięwzięć w innych miastach. W projekcie Świdnik został podzielony na centrum i obszary położone poza nim. Centrum zdefiniowano jako przestrzeń między ul. Racławicką, al. Lotników Polskich, torami i ul. Kosynierów. Podział ten jest uzasadniony sposobem aranżacji przestrzeni i gęstą zabudową oraz szczególnym znaczeniem tej części miasta dla historii Świdnika. W ten sposób wydzielono świdnicką „starówkę” – mówi Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.
Publiczna dyskusja nad przyjętymi w projekcie uchwały rozwiązaniami odbędzie się 27 października, o godz. 16.30 w sali plenarnej Urzędu Miasta.
Każdy zainteresowany będzie mógł również składać uwagi do projektu uchwały indywidualnie. Można je będzie kierować do Burmistrza Świdnika osobiście, w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Świdnik, przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta Świdnik, ul. Stanisława Wyspiańskiego 27, 21-040 Świdnik lub drogą mailową na adres: [email protected] w do 14 listopada. Liczyć się będzie data wpływu uwagi do urzędu. Składający uwagi podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę.
Uwag rozpatrzy Burmistrz Miasta Świdnik, który jest prawnie upoważnionym do tego organem. Administratorem danych osobowych będzie Burmistrz Miasta Świdnik, ul. Stanisława Wyspiańskiego 27, 21-040 Świdnik. Klauzula RODO będzie dostępna na stronie internetowej Urzędu Miasta Świdnik:
www.e-swidnik.pl/uchwalakrajobrazowa oraz BIP: https://umswidnik.bip.lubelskie.pl
Last modified: 30 września, 2022
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS