Nie do października 2022 r., a najpóźniej do czerwca 2023 r. potrwa przebudowa linii tramwajowej z Łodzi do Pabianic. Najwięcej do zrobienia jest na ulicach Zamkowej i Stary Rynek, gdzie nie ma jeszcze torowiska i budowany jest nowy most na rzece Dobrzynce.
Trasa tramwajowa do Pabianic to jedna z trzech tras podmiejskich, które uda się reaktywować w ostatnich latach. 20 grudnia 2021 r. tramwaje MPK wróciły na odcinek z Łodzi do Zgierza. Natomiast od 5 września tego roku ekipy budowlane rozpoczęły demontaż torowiska na linii do Konstantynowa Łódzkiego. Tam wznowienie ruchu planowane jest najwcześniej pod koniec 2023 r.
Inwestycja polega na przebudowie trasy tramwajowej w Ksawerowie – od Małego Skrętu do granicy z Pabianicami oraz w Pabianicach – od granicy z Ksawerowem do krańcówki przy ul. Wiejskiej. To blisko 9 kilometrów trasy, którą trzeba było całkowicie przebudować. Dla porównania tyle liczy sobie mniej więcej odcinek łódzkiej trasy WZ pomiędzy krańcówką Retkinia a ul. Niciarnianą.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS