A A+ A++

Nie do października 2022 r., a najpóźniej do czerwca 2023 r. potrwa przebudowa linii tramwajowej z Łodzi do Pabianic. Najwięcej do zrobienia jest na ulicach Zamkowej i Stary Rynek, gdzie nie ma jeszcze torowiska i budowany jest nowy most na rzece Dobrzynce.

Trasa tramwajowa do Pabianic to jedna z trzech tras podmiejskich, które uda się reaktywować w ostatnich latach. 20 grudnia 2021 r. tramwaje MPK wróciły na odcinek z Łodzi do Zgierza. Natomiast od 5 września tego roku ekipy budowlane rozpoczęły demontaż torowiska na linii do Konstantynowa Łódzkiego. Tam wznowienie ruchu planowane jest najwcześniej pod koniec 2023 r.

Inwestycja polega na przebudowie trasy tramwajowej w Ksawerowie – od Małego Skrętu do granicy z Pabianicami oraz w Pabianicach – od granicy z Ksawerowem do krańcówki przy ul. Wiejskiej. To blisko 9 kilometrów trasy, którą trzeba było całkowicie przebudować. Dla porównania tyle liczy sobie mniej więcej odcinek łódzkiej trasy WZ pomiędzy krańcówką Retkinia a ul. Niciarnianą.  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRosjanie wycofali 80 proc. wojsk z Kaliningradu i swojej zachodniej granicy
Następny artykuł„Sitanianie” wśród najlepszych