23 września 2022 13:23.
Oszuści nie próżnują. Tym razem ich ofiarą padł 64-letni mężczyzna, którego przestępcy przekonali, że jego pieniądze zdeponowane w banku są zagrożone i trzeba je wypłacić z konta. Policjanci po raz kolejny ostrzegają przed oszustami i apelują o ostrożność.
– Metod działania oszustów jest wiele, cel tylko jeden – skłonić do przekazania pieniędzy. Niestety przekonał się o tym mieszkaniec powiatu wałbrzyskiego, który stracił po rozmowie z przestępcami ponad 11 tysięcy złotych. Mężczyzna odebrał połączenie od osoby, która rzekomo miała być pracownikiem banku. W rozmowie przekonywała, że pieniądze na koncie są zagrożone i należy szybko działać, żeby ich nie stracić. Oszust polecił zainstalować na telefonie aplikacji, poprzez którą pokrzywdzony zalogował się do banku – informuje policja.
Później poszło już błyskawicznie. Mężczyzna cały czas rozmawiając z oszustem podszywającym się pod pracownika banku autoryzował trzy przelewy na różne kwoty. Po zakończeniu rozmowy poszkodowany skontaktował się z prawdziwą infolinią banku by sprawdzić, czy jego pieniądze są bezpieczne. Wówczas dowiedział się, że jest ofiarą oszustwa.
– Po raz kolejny przypominamy, by nie wierzyć w podobne historie. Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc do banku lub udając się do najbliższej placówki – apeluje wałbrzyska policja.
Dodano: 23 września 2022 13:23
.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS