W dniu 17 września 2022 r. do Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zgłosiła się 39-letnia mieszkanka gminy Kunów. Kobieta poinformowała policjantów, że w wyniku oszustwa straciła blisko 60.000 złotych.
-Jak wynikało z jej relacji, w połowie sierpnia 2022 r. skontaktowała się z nią telefonicznie nieznana osoba, która namówiła ją na inwestycje mające przynieść duże zyski finansowe –mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. 39-latka postępując zgodnie z wytycznymi cyberprzestępców zainstalowała aplikację dającą zdalny dostęp do jej pulpitu w smartfonie, po czym zalogowała się na stronie bankowości elektronicznej. Po kilku dniach zorientowała się, że zamiast obiecanych zysków poniosła straty w kwocie blisko 60.000 złotych, bowiem przestępcy z jej konta dokonali szeregu wypłat oraz zaciągnęli dwa kredyty.
Policjanci apelują: nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku lub innej firmy żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie jakiegoś oprogramowania, możemy być pewni, że to oszustwo. Apelujemy o to, aby stronić od takich sytuacji, minimalizować ryzyko, uważać na psychomanipulacje, a także unikać wszelkich ofert, które mają przynieść błyskawiczny zysk po przelaniu pieniędzy. W przypadku wątpliwości doradźmy się w autoryzowanych placówkach nie szukajmy przypadkowych porad w sieci na własną rękę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS