Robert Kubica w drugim treningu WEC przed 6h Fuji był jeszcze szybszy. Po raz kolejny to Polak okazał się najlepszym kierowcą w szeregach Prema Orlen Team. Włoska załoga awansowała też w “generalce” klasy LMP2.
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe
/ Prema Orlen Team
/ Na zdjęciu: Robert Kubica i jego koledzy z Prema Orlen Team
Podczas gdy w Polsce mieliśmy godziny poranne, kierowcy w Japonii szykowali się do popołudniowej sesji treningowej WEC przed 6h Fuji. Bardzo dobrze w drugim treningu wypadł Robert Kubica, który ponownie był najszybszym zawodnikiem w szeregach Prema Orlen Team. Krakowianin podkręcił tempo względem porannej sesji, osiągają czas 1:32.978.
Włoska załoga, oznaczona numerem 9, w klasyfikacji popołudniowego treningu zajęła siódme miejsce w klasie LMP2. Z ekipy Kubicy docierają jednak wieści, że piątek został poświęcony na pracę pod kątem wyścigu. Prema Orlen Team musi odpowiednio ustawić samochód i poszukać właściwych ustawień, bo po raz pierwszy w swojej historii zameldowała się w Japonii i nie dysponuje danymi z lat ubiegłych.
Robert Kubica był najbardziej zapracowanym kierowcą w szeregach Premy. Po piątkowych przejazdach na liczniku Polaka pojawiło się 37 okrążeń. Nieco mniejszy dystans pokonali Louis Deletraz (26) oraz Lorenzo Colombo (21).
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tenisiści czy piłkarze? Jest forma!
Po drugim treningu najlepszym czasem w LMP2 może pochwalić się JOTA oznaczona numerem 38. Zakończyła ona sesję z wynikiem 1:32.351. Oznacza to, że Prema Orlen Team zniwelowała straty do lidera do 0,627 s, podczas gdy jeszcze w porannym treningu Kubica i spółka tracili ponad sekundę do najszybszej załogi.
W klasyfikacji Hypercar na torze Fuji rządzą Toyoty, co nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę domowy wyścig dla japońskiego producenta. Tym razem na czele znalazł się samochód nr 7, za kierownicą którego podczas najszybszego okrążenia siedział Kamui Kobayashi. Czas Japończyka wyniósł 1:29.948.
WEC – 6h Fuji – 2. trening – wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-Lopez-Kobayashi | 1:29.948 |
2. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +0.225 |
3. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Menezes-Rossiter | +1.246 |
4. | Hypercar | Alpine Elf Team | Negrao-Lapierre-Vaxiviere | +1.414 |
5. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +1.591 |
6. | LMP2 | JOTA | da Costa-Stevens-Gonzalez | +2.403 |
7. | LMP2 | JOTA | Aberdein-Rasmussen-Jones | +2.545 |
8. | LMP2 | United Autosports USA | Hanson-Owen-Albuquerque | +2.562 |
9. | LMP2 | AF Corse | Perrodo-Nielsen-Rovera | +2.694 |
10. | LMP2 | WRT | Gelael-Frijns-Rast | +2.840 |
*** | ||||
12. | LMP2 | Prema Orlen Team | Kubica-Deletraz-Colombo | +3.030 |
Follow @Kuczer13
Czytaj także:
Od przyjaźni do nienawiści. Mieszanka wybuchowa w jednym zespole
Formuła 1 opłakuje śmierć królowej Elżbiety II. “Inspirowała tak wiele osób”
Zgłoś błąd
WP SportoweFaktyRobert Kubica
Wyścigi samochodowe
Sporty motorowe
Japonia
WEC
Prema Orlen Team
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS