A A+ A++

Verstappen nie musiał długo myśleć nad ripostą wskazując, że “wyjątkowi kierowcy” także robią różnicę, nawet jeżeli posiadają do swojej dyspozycji zwycięskie bolidy.

Nowa era regulacji technicznych w F1, oparta o efekt przyziemny sprawiła, że to konstrukcja Adriana Neweya okazała się wzorem osiągów dla rywali. Po 15 wyścigach Red Bull ma komfortową przewagę w obu klasyfikacjach mistrzostw świata.

Po podwójnym zwycięstwie ekipy z Milton Keynes w Belgii Lewis Hamilton wychwalał zasługi Adriana Neweya, twierdząc, że legendarny projektant “nie buduje złych bolidów”.

Hamilton wskazywał wtedy, że Verstpapen nie ma problemów na nierównych torach, a bolid Red Bulla “świetnie jeździ”, dodając: “Wiem, że Adrian pisał swoją pracę dyplomową o efekcie przyziemnym. To nie jest żadne zaskoczenie. Jest jedynym, który projektuje bolidy ręcznie [na desce kreślarskiej].”

“Jego wiedza w tym temacie na pewno stanowiła dla nich przewagę i świetnie wykonali swoją robotę.”

Verstappen zapytany o komentarze swojego rywala po wygraniu GP Holandii, po otrzymaniu pytania czy każdy mógłby zdominować sezon mając do dyspozycji tak dobry bolid, odpierał: “Oczywiście wiele zależy od zespołu, tak jak to było w przypadku kiedy Lewis zdobywał swoje mistrzostwa.”

“Tak to już jest w Formule 1. Bolid jest bardzo ważny, ale uważam, że gdy jesteś wyjątkowym kierowcą, takim jakim jest również Lewis, może to robić różnicę względem zespołowego partnera i podczas kluczowych wyścigów.”

“Dla przykładu, tym co się wyróżniało dla mnie i także dla niego był wyścig w Turcji [w 2020 roku], gdy na torze było bardzo ślisko- pozostaliśmy opanowani i nie popełnialiśmy błędów.”

“W ten sposób wygrywasz wyścigi i ostatecznie tak właśnie jeżdżą dobrzy kierowcy. Potrafią zrobić różnicę względem innych szybkich zawodników, którzy nie są tak dobrzy. Tak więc bolid w Formule 1 stanowi dominującą część, ale tylko jeden zespołowy partner może wygrać i to właśnie tutaj robi się różnicę.”

Jeżeli sezon Verstappena będzie się dalej układał po jego myśli, Holender może myśleć o wyrównaniu lub nawet poprawieniu liczby zwycięstw w jednym sezonie, który wynosi 13. Obecnie Verstappen wygrał już 10 z 15 eliminacji mistrzostw świata, a do końca sezonu pozostaje jeszcze 7 wyścigów.

Bolid RB18 potwierdził, że jest szybki praktycznie na każdym obiekcie, a Holender przyznaje, że jego ekipa ma drobne problemy, gdy przychodzi jej rywalizować z większym dociskiem. Z tego powodu nie może doczekać się wizyty na torze Monza.

“Nie mamy prawdziwych słabości, ale wiemy, że w niektórych obszarach jesteśmy mocniejsi od innych. Wiemy, że na torach wymagających dużego docisku mamy trochę trudniej, aby wycisnąć wszystko z auta.”

“Jeżeli jednak spojrzymy na cały sezon, to większość torów wymaga średniego docisku a nasz bolid jest wtedy bardzo efektywny. Dlatego właśnie nie możemy doczekać się wizyty na torze Monza.”

Verstappen wydaje się również nie tracić motywacji za sprawą regularnych zwycięstw. Holender przyznaje, że wraz z zespołem cały czas dążą do ciągłej poprawy.

“To wysiłek całego zespołu, zaciekłość rywalizacji [względem zeszłego sezonu] jest inna” przyznawał. “To także zupełnie inny sezon. Nie muszę jednak nikomu w zespole przypominać o motywacji, że zawsze staramy się poprawić i dążyć do zwycięstwa, nawet jeżeli wygrywamy wyścigi, cały czas chcemy robić to lepiej.”

“Także dzisiaj widzimy, że wiele rzeczy możemy zrobić lepiej i zawsze trzeba tak podchodzić do tego. Zawsze chcieć czegoś więcej, lepiej sobie radzić, gdyż tylko w ten sposób możesz utrzymać się na szczycie. Gdy zatrzymasz się w miejscu, ostatecznie inni cię wyprzedzą.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAktualna sytuacja epidemiologiczna w Jaworznie – 8.09.2022
Następny artykułSpacer śladami Styczyńskiego, konkurs plastyczny i… warsztaty rapowania. „Śląska droga do niepodległości”