A A+ A++

Lukasz_K

Kiedy w Warszawie będzie wprowadzona opłata adiacencka? Przecież np. takie osiedla jak to ?Metro Zachód? zyskały na wartości jakieś 100% na tym, że miasto doprowadzi tam linie metra. Dlaczego cały czas prywatyzuje się zyski, a uspołecznia koszty?

już oceniałe(a)ś

pankracypanasiuk

Przede wszystkim należy wykorzystać okazję i ponownie rozważyć, czy ciągniecie drugiej linii o kolejne trzy stacje przez deweloperkę łanową i ugory w ogóle ma sens. Pomysł nagłego przyspieszenia budowy końcówki II linii powstał rzutem na taśmę w końcówce rządów HGW gdyż uznano że jest szansa uzyskania znaczącego wsparcia z UE na tę budowę, choć według pierwotnych zamierzeń odcinek ten miano budować w późniejszym etapie. W dzisiejszych realiach Stacja Techniczno Postojowa na końcówce linii jest prawdopodobnie w ogóle zbędna, gdyż nowe pociągi Siemensa i Škody muszą zjeżdżać do serwisu raz na miesiąc, a nie codziennie jak składy rosyjskie czy raz na tydzień jak Alstomu, i STP na Kabatach jest je w stanie obsłużyć. A że deweloperzy sprzedawali ?luksusowe apartamenty? obok Metra Chrzanów, to cóż – 25 lat temu sprzedawali mieszkania obok Metra Winnica i też z tym jakoś żyjemy.

W sumie racjonalny gospodarz miasta sporządziłby lub zlecił fachową analizę, czy tę budowę w ogóle kontynuować, czy może dociągnąć metro do stacji Lazurowa gdzie powstać powinien węzeł przesiadkowy, i na tym drugą linię zakończyć, a pieniądze przeznaczyć na bardziej potrzebne inwestycje. Śladem planowanej koncówki II linii można natomiast puścić tramwaj z pętli Górczewska.

już oceniałe(a)ś

mikosa666

Oj, oj deweloperzy i znajomi ratusza, nie będą szczęśliwi. Brak kredytów, drogie materiały, i teraz będzie trzeba sprzedać mieszkania na Chrzanowie taniej.
Jest coś zaskakującego w budowaniu najdroższego środka transportu w szczerych polach… No ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.
Ostatni przystanek powinienem być Lazurową. Jeśli natomiast, nie ma kasy to naprawdę są ważniejsze inwestycje, jak dokończenie siatki lini tramwajowych. Zarówno w rejonie Dworca Zachodniego, jak i na Gocławiu, jaki i innych i nawet przy realizacji ich wszystkich nie zbliżymy się do połowy kosztów tych przystanków.

już oceniałe(a)ś

starsep

Niech miasto dobrze przemyśli zasadność budowy linii M3 w bliskiej przyszłości biorąc pod uwagę jej niską skuteczność i olbrzymie koszty.

już oceniałe(a)ś

tmeu

Te ostatnie trzy stacje na zachodnim krańcu mogą w zasadzie poczekać i 20 lat bo służą głównie deweloperom stawiającym tam chaotycznie bloki w polach kapusty. Te pieniądze lepiej byłoby w krótkiej perspektywie zainwestować w poprawienie projektu (przebiegu) M3 i rozpoczęcie prac na obszarach, gdzie miasto jest od dawna i bliżej jest do centrum.

już oceniałe(a)ś

Sokrat1

W bogatszych krajach peryferyjne odcinki metra są nie w tunelach, ale w wykopach.

już oceniałe(a)ś

Mark_Delancey

Poprawcie ten rysunek bo według niego na Bródno poczekamy do 2026 roku.

już oceniałe(a)ś

kreator_przestrzeni_publicznej

mapka z datami i odcinkami ma pomylone daty !!!!!
Kto robił tę grafikę?

już oceniałe(a)ś

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUS Open: Z kim Iga Świątek zagra w półfinale?
Następny artykuł“Czy Polska poprosi Niemcy o gaz?” Co za niesłychana potwarz!