Lukasz_K
08.09.2022, 08:50
Kiedy w Warszawie będzie wprowadzona opłata adiacencka? Przecież np. takie osiedla jak to ?Metro Zachód? zyskały na wartości jakieś 100% na tym, że miasto doprowadzi tam linie metra. Dlaczego cały czas prywatyzuje się zyski, a uspołecznia koszty?
już oceniałe(a)ś
pankracypanasiuk
08.09.2022, 09:16
Przede wszystkim należy wykorzystać okazję i ponownie rozważyć, czy ciągniecie drugiej linii o kolejne trzy stacje przez deweloperkę łanową i ugory w ogóle ma sens. Pomysł nagłego przyspieszenia budowy końcówki II linii powstał rzutem na taśmę w końcówce rządów HGW gdyż uznano że jest szansa uzyskania znaczącego wsparcia z UE na tę budowę, choć według pierwotnych zamierzeń odcinek ten miano budować w późniejszym etapie. W dzisiejszych realiach Stacja Techniczno Postojowa na końcówce linii jest prawdopodobnie w ogóle zbędna, gdyż nowe pociągi Siemensa i Škody muszą zjeżdżać do serwisu raz na miesiąc, a nie codziennie jak składy rosyjskie czy raz na tydzień jak Alstomu, i STP na Kabatach jest je w stanie obsłużyć. A że deweloperzy sprzedawali ?luksusowe apartamenty? obok Metra Chrzanów, to cóż – 25 lat temu sprzedawali mieszkania obok Metra Winnica i też z tym jakoś żyjemy.
W sumie racjonalny gospodarz miasta sporządziłby lub zlecił fachową analizę, czy tę budowę w ogóle kontynuować, czy może dociągnąć metro do stacji Lazurowa gdzie powstać powinien węzeł przesiadkowy, i na tym drugą linię zakończyć, a pieniądze przeznaczyć na bardziej potrzebne inwestycje. Śladem planowanej koncówki II linii można natomiast puścić tramwaj z pętli Górczewska.
już oceniałe(a)ś
mikosa666
08.09.2022, 08:56
Oj, oj deweloperzy i znajomi ratusza, nie będą szczęśliwi. Brak kredytów, drogie materiały, i teraz będzie trzeba sprzedać mieszkania na Chrzanowie taniej.
Jest coś zaskakującego w budowaniu najdroższego środka transportu w szczerych polach… No ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.
Ostatni przystanek powinienem być Lazurową. Jeśli natomiast, nie ma kasy to naprawdę są ważniejsze inwestycje, jak dokończenie siatki lini tramwajowych. Zarówno w rejonie Dworca Zachodniego, jak i na Gocławiu, jaki i innych i nawet przy realizacji ich wszystkich nie zbliżymy się do połowy kosztów tych przystanków.
już oceniałe(a)ś
starsep
08.09.2022, 08:26
Niech miasto dobrze przemyśli zasadność budowy linii M3 w bliskiej przyszłości biorąc pod uwagę jej niską skuteczność i olbrzymie koszty.
już oceniałe(a)ś
tmeu
08.09.2022, 08:57
Te ostatnie trzy stacje na zachodnim krańcu mogą w zasadzie poczekać i 20 lat bo służą głównie deweloperom stawiającym tam chaotycznie bloki w polach kapusty. Te pieniądze lepiej byłoby w krótkiej perspektywie zainwestować w poprawienie projektu (przebiegu) M3 i rozpoczęcie prac na obszarach, gdzie miasto jest od dawna i bliżej jest do centrum.
już oceniałe(a)ś
Sokrat1
08.09.2022, 10:04
W bogatszych krajach peryferyjne odcinki metra są nie w tunelach, ale w wykopach.
już oceniałe(a)ś
Mark_Delancey
08.09.2022, 08:19
Poprawcie ten rysunek bo według niego na Bródno poczekamy do 2026 roku.
już oceniałe(a)ś
kreator_przestrzeni_publicznej
08.09.2022, 08:25
mapka z datami i odcinkami ma pomylone daty !!!!!
Kto robił tę grafikę?
już oceniałe(a)ś
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS