Audi zadebiutowało w Rajdzie Dakar podczas tegorocznej edycji. W styczniu wystawiali trzy innowacyjne RS Q e-tron, w których zasiadali Carlos Sainz/Lucas Cruz, Stephane Peterhansel/Edouard Boulanger i Mattias Ekstrom/Emil Bergkvist. Zespół fabryczny odniósł cztery zwycięstwa etapowe, ale seria incydentów oraz problemy z niezawodnością nie pozwoliły im włączyć się do walki o końcowy triumf. Najwyżej sklasyfikowanymi ich reprezentantami byli Ekstrom i Bergkvist, zajęli dziewiąte miejsce.
Podczas dzisiejszej prezentacji Audi zapewniło, że „znacznie ulepszyło” RS Q e-tron, wprowadzając modyfikacje na tyle znaczące, że sięgnęli po oznaczenie E2 – które było używane w nazewnictwie drugiej generacji samochodów rajdowych Audi Quattro Group B z lat 80.
Zmiany skupiły się na karoserii dakarowej maszyny, a nie na jej czterosilnikowym elektrycznym układzie napędowym Każda część nadwozia została zmodyfikowana w stosunku do oryginalnego RS Q e-tron.
Zaimplementowano kilka rozwiązań zmniejszających wagę, ponieważ wcześniejsze Audi miało nadwagę ze względu na niezwykle złożony hybrydowy układ napędowy. Producent przyznał, że musiał zrzucić kilka kilogramów, mimo że minimalna masa auta została podniesiona z 2000 kg do 2100 kg.
Aerodynamika również była głównym punktem działań, a efektem prac rozwojowych jest zmniejszenie oporu powietrza o piętnaście procent, mimo wspomnianego poszerzenia kokpitu, co akurat nakazywały przepisy.
Jeśli chodzi o sam układ napędowy, RS Q e-tron E2 zasadniczo pozostaje hybrydą, z czterema silnikami elektrycznymi i jednostką spalinową pochodzącą z DTM, ale służącą, wyłącznie do ładowania akumulatorów, a nie do bezpośredniego napędzania pojazdu.
Wprowadzono kilka ulepszeń, aby uczynić układ napędowy bardziej wydajnym, jak również uporać się z kilkoma trudnościami, które pojawiły się podczas jego debiutu w maratonie, w tym nagłe skoki mocy, jakie występowały, gdy koła miały mniejszy kontakt z podłożem podczas pokonywania hop lub jazdy w nierównym terenie.
Zoptymalizowano również funkcjonowanie klimatyzacji i wentylatorów, aby zaoszczędzić zużycie energii podczas etapów. Wprowadzono również szereg zmian ułatwiających załodze obsługę pojazdu, nie wspominając już o bardziej przestronnym kokpicie.
Wstępny program testowy Audi RS Q e-tron E2 został już zakończony. Teraz czas na sprawdzenie go w zawodach, którymi będzie Rajd Maroka w dniach 1-6 października.
W Maroku Audi wystawi trzy auta, z niezmienionym składem kierowców, Sainzem, Peterhanselem i Esktromem.
– Udało nam się dobrze zadebiutować w Dakarze z Audi RS Q e-tron, a nawet odnieśliśmy pierwsze zwycięstwa oesowe w nowej dla nas dyscyplinie sportów motorowych – mówił nowy dyrektor zarządzający Audi Sport, Rolf Michl.
– Cały zespół znakomicie współpracuje. Jak to zwykle bywa na tak wczesnym etapie, kierowcy, piloci oraz inżynierowie szybko uzgodnili kolejne cele rozwojowe. Wynik tych prac zawiera się w nowym pakiecie ewolucyjnym – RS Q e-tron E2 – dodał.
Galeria zdjęć z prezentacji:
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS