W raporcie czytamy, że z wyprzedaży zaplanowanych na przełom 2019 i 2020 r skorzysta 35 proc. Polaków, a niemal 15 proc. to rozważa. W pierwszej piątce produktów, na które konsumenci będą polować na noworocznych wyprzedażach znalazły się odzież i obuwie (47,5 proc.), sprzęt RTV (28,3 proc.), sprzęt AGD (22 proc.), laptopy i komputery (13,2 proc.) oraz wyposażenie domu (12,9 proc.).
Czytaj także: Dlaczego Tesco przegrało w Polsce? Oto 7 powodów
Jak wskazuje Agnieszka Kociemska z Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku, do wielbicieli noworocznych promocji możemy zdecydowanie zaliczyć najmłodsze pokolenie. – Po pierwsze prawie połowa dwudziestolatków zadeklarowała, że weźmie udział w wyprzedażach bożonarodzeniowych. Kolejne 26 proc. decyzję o tym chce podjąć zaraz po tym jak wstanie od wigilijnego stołu. Po drugie młodzi klienci chętnie przyznawali, że nie wyobrażają sobie życia bez obniżek i praktycznie nie kupują niczego, co nie jest przecenione – zaznaczyła.
Dodała, że wśród najmłodszych respondentów widoczne jest też duże zainteresowanie polowaniem na przecenione produkty za pomocą aplikacji mobilnych. – Po to narzędzie sięgnie ok. 30 proc. respondentów w wieku 18-29 lat, podczas gdy średnio robi tak co piąty konsument – wskazała.
Czytaj także: W Polsce będzie luksusowo
Autorzy raportu podali, że niezależnie od kategorii produktu na wyprzedaży dla prawie 40 proc. Polaków decydującym czynnikiem, który wpłynie na finalny zakup, będzie marka.
Ponad 35 proc. będzie kierować się ceną, zaś blisko 30 proc. wyłącznie względami wizualnymi. Oceniając na ile oferta jest okazyjna, jedna czwarta Polaków weryfikuje wysokość różnicy pomiędzy ceną pierwotną, a tą „super-okazyjną”. Z kolei 17 proc. ankietowanych będzi … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS