Założyciel oraz były dyrektor kreatywny Arkane Studios wyciągnął na wierzch niewygodny dla Bethesdy, a zarazem ciekawy fakt o grze Prey z 2017 roku.
Wydany w 2017 roku Prey – gra akcji FPS osadzona w realiach science fiction – narobił niemałego zamieszania. Po latach przecieków oraz oficjalnych zapowiedzi dostaliśmy grę, która tak naprawdę miała niewiele wspólnego z wydaną w 2006 roku strzelanką o tej samej nazwie. Przez lata gracze zastanawiali się, dlaczego Arkane Studios zdecydowało się zatytułować swoją nadchodzącą grę dokładnie tak samo. Dopiero teraz, po pięciu latach, dowiedzieliśmy, że deweloper miał w tej kwestii niewiele do powiedzenia.
Według Raphaela Colantonio –założyciela i byłego dyrektora kreatywnego studia Arcane – wszystkiemu winny jest wydawca gry, firma Bethesda Softworks. Colantonio pojawił się ostatnio w kilku podcastach omawiających proces produkcji Prey. W najnowszym odcinku serii AIAS Game Maker’s Notebook w serwisie YouTube, były dyrektor nie krył pogardy dla wydawcy. Właściwy fragment zaczyna się od 45 minuty i 30 sekundy:
Nazwanie tej gry Prey było dla mnie bardzo bardzo ciężkie. Nie chciałem tego robić, musiałem mówić dziennikarzom kłamstwa, a nienawidzę kłamać… Źle było wspierać przesłanie, z którym się nie utożsamiałem.
– wyjawił Colantonio
Były dyrektor kreatywny Arkane Studios zauważył, że on i wielu innych pracowników Arkane czuło „obrzydzenie”, używając tej nazwy, i uważało to za „cios w twarz” dla twórców Prey z 2006 roku:
Chciałem ich przeprosić wiele, wiele razy. […] Tak naprawdę nie miałem takiej szansy, ponieważ mówiąc szczerze, nie znam tych ludzi. Nigdy nie było naszym zamiarem ukraść ich IP. To byłoby obrzydliwe, dlatego nie chciałem tego robić.
– dodał dyrektor
Colantonio powiedział również, że wierzy, że nazwanie gry Prey mogło przyczynić się do braku komercyjnego sukcesu tej wciągającej produkcji (po blisko 9 miesiącach po premierze nieoficjalne obliczenia wskazywały na 1,3 mln sprzedanych egzemplarzy). Warto nadmienić, że Raphael Colantonio opuścił studio w czerwcu 2017 roku – zaledwie miesiąc po premierze Prey. Pomimo przeciwności losu dyrektor nadal jest aktywny w branży (założył WolfEye Studios odpowiedzialne za ciepło przyjętą grę Weird West). Colantonio mówi, że jego nowym celem jest „zachowanie prawdziwej niezależności” i tworzenie (i nazywanie zgodnie z własnym sumieniem) mniejszych gier.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS