Early Stage to szkoła, która uczy przede wszystkim bycia w procesie rozwoju, pokazuje, że kontakt z językiem to niekończąca się przygoda zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela. Przede wszystkim jest to szkoła, która promuje inne postrzeganie samego procesu nauczania języka, w którym o gramatyce, leksyce i innych językowych zawiłościach opowiada się muzyką, plastyką, ruchem…
Po pierwsze, nastawienie
Metoda nauczania w Early Stage na kursie angielskiego dla dzieci w Łodzi opiera się przede wszystkim na podstawowym założeniu, że uczymy się całe życie. To doskonale nam znane powiedzenie można przekuć na angielski termin growth mindset. Tutaj chodzi przede wszystkim o to, aby wszyscy „uczestniczący” w kursie angielskiego dla dzieci w Łodzi, a więc: dzieci, nauczyciele czy rodzice, traktowali naukę jako proces.
W Early Stage nie ma nic złego w błędzie, bo jest on niezbędnym etapem na drodze rozwoju. Nie ma ostatniego szczytu, bo rozwijać i doskonalić się możemy cały czas. Nie ma szklanego sufitu, którego nie można przebić, bo przecież ludzki mózg cały czas się rozwija, więc nie można uznać, że człowiek może dojść tylko do pewnego miejsca. Dzisiaj może tak, ale jutro albo za tydzień lub miesiąc, być może będzie w stanie zrobić kolejny krok. Takie podejście zupełnie zmienia sposób postrzegania angielskiego dla dzieci. Kursy językowe Early Stage w Łodzi znajdziesz tutaj: https://earlystage.pl/pl/szkola/lodz.
12 supermocy
To podstawowe założenie o growth mindset w Early Stage przekłada się na konkretny sposób prowadzenia zajęć, budowania atmosfery na lekcjach, postrzegania zadań, jakie stoją przed lektorami. Szkoła ubrała ten sposób myślenia w 12 supermocy, czyli:
- rym – przede wszystkim jako jedno z narzędzi skutecznego zapamiętywania, ale i dobrej zabawy, jednocześnie kształtujące słuch językowy, który ma fundamentalne znaczenie w rozwoju kompetencji językowych;
- muzyka – pozwalająca na efektywne poznawanie akcentu i melodii języka, otwierająca emocje, budująca zaangażowanie, stymulująca pracę mózgu i wzmacniająca pamięć;
- ruch – wspierający proces neurogenezy, czyli budowy połączeń neuronalny, chroni przed nudą;
- relacje – bo dzieci trzeba traktować poważnie, słuchać ich potrzeb, traktować jak partnerów i budować atmosferę sprzyjającą kreatywności;
- współpraca – z innymi można więcej, lepiej, rozwój emocjonalny jest ogromnie istotny w nauce języków obcych;
- komunikacja – bo bez niej nie ma języka, bo nie liczy się teoria, ale gotowość wejścia w dialog z innymi uczniami, z nauczycielem czy z rodzicem po lekcjach;
- humor – dobra zabawa to gwarancja zaangażowania, dobrych emocji, a więc i silnej stymulacji ośrodków w mózgu, które odpowiadają za skuteczne nauczanie;
- kreatywność – nie chcemy już schematów, chcemy otwartych, myślących po swojemu uczniów, którzy swoje mapy myśli budują na własnych zasadach;
- krytyczne myślenie – język to narzędzie do wymiany poglądów, prezentacji pomysłów, dyskusji nad nimi;
- autonomia – nic tak nie stymuluje rozwoju jako poczucie odpowiedzialności i nawet najmłodszy uczeń ma prawo do tego, by stopniowo powierzać mu kolejne zadania;
- spiralność – powtórki, podsumowania, nowe metody prezentowania znanego, ale trochę zapomnianego materiału to sposób na nieustanne pobudzanie mózgu do pracy;
- autorskie materiały – Early Stage stawia na sprawdzone rozwiązania, ale ceni sobie niepowtarzalność, kreatywność, twórczość lektorów, metodyków, dydaktyków, którzy z myślą o uczniach cały czas tworzą coś nowego.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź: https://earlystage.pl/pl/metoda
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS