Uwzględniając bardzo niestabilne otoczenie, zamiast widowiskowych, długoterminowych, PR-owych projektów, zdecydowanie rozsądniej byłoby skupić się na „codziennej inkrementalnej poprawie marży i redukcji kosztów”. Podejście do transformacji cyfrowej prezentowane przez część kadry zarządzającej bardzo przypomina sceny z jednej z najlepszych książek dotyczącej zarządzania „The Goal” autorstwa Eliyahu M. Goldratt i Jeffa Coxa (pierwsze wydanie z 1984 roku). Podczas przypadkowego spotkania na lotnisku główny bohater – dyrektor fabryki Alex Rogo opowiada swojemu dawnemu wykładowcy od modeli matematycznych (a aktualnie konsultanta) Jonah, jak zakup i wdrożenie super nowoczesnego robota, pozwoliło osiągnąć wzrost wydajności o 36% . Nie zdradzając całej fabuły, która w sposób niesamowity wprowadza w świat zarządzania procesami (a czyta się ją z zapartym tchem niczym świetną zagadkę kryminalną), właśnie tego typu błędne interpretacje powodują błędne decyzje. Duży, drogi robot, musi powodować duży wzrost efektywności. Czyli duży, drogi, długoterminowy projekt informatyczny na pewno przeniesie nas w inną rzeczywistość biznesową. Może jest to naturalny cykl, że prawie 40 lat później menedżerowie popełniają takie same błędy przy tr … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS