Strona internetowa uchodzi za wizytówkę wielu firm. Od tego czy jest dobrze widoczna dla odbiorców zależy wiele czynników. Jednym z nich jest konkurencja, popyt na dany produkt a także to, czy strona jest w dobrej kondycji jakościowo. Wiele osób ma spore problemy z wypromowaniem własnego sklepu – zdarzają się przykłady gdzie strona wygląda perfekcyjnie, lecz nie generuje pożądanego ruchu. Wtedy najczęściej szkopuł tkwi w jej budowie. Jest też na odwrót – strona działa szybko i jest wyśmienicie wykonana od strony technicznej, jednak treść nie jest angażująca i nie skłania odbiorców do refleksji oraz dokonania ostatecznego zakupu. Równie dobrze strona może być sprawna i piękna – lecz bez pozycjonowania nie da sobie rady.
Wymagana wiedza kontra informacje, które warto jedynie znać. Kilka słów o pozycjonowaniu
Pozycjonowanie stron jest procesem wyjątkowo czasochłonnym, którego rozpoczęciem jest przede wszystkim dokładny audyt SEO – wykonują go profesjonalne agencje marketingowe; działania mają na celu przede wszystkim bardziej szczegółowe przyjrzenie się stronie, wykrycie błędów i pewnych zależności, a także znalezienie przyczyny, dlaczego strona www nie działa tak jak powinna. Zwraca się tu uwagę na kondycję strony, jej witrynę, adres URL oraz czy kiedykolwiek była ona pozycjonowana. Zdarzają się również zepsute strony – te nadają się wyłącznie do wyrzucenia, gdyż dalsza inwestycja w nie byłaby bezsensowna. O zepsutych stronach najczęściej mówi się w przypadku banów, jakie można otrzymać od Google za chociażby duplikowanie treści. Jeżeli strona www jest obciążona karami od wyszukiwarki, jakikolwiek próby jej promowania skończyć się mogą fiaskiem. Właśnie z tego względu wiele osób decyduje się na współpracę z agencją marketingową – fachowcy ze specjalistyczną wiedzą pomagają w wykrywaniu błędów i doskonale wiedzą, jak je naprawić tak, by nie odnieść przy tym strat pieniężnych. Wsparcie agencji jest ważne i znacznie skraca pracę, niż gdyby człowiek robił wszystko sam we własnym zakresie. Choć inwestycja w pozycjonowanie stron zdaje się być na pozór kosztowna, efekty i zysk ze sprzedaży wynagradzają początkowy wydatek. Wiele agencji ma również specjalne oferty dla osób, które stawiają pierwsze kroki w internetowym marketingu – przykładem jest firma Afterweb, oferująca profesjonalną pomoc w zakresie pozycjonowania stron internetowych.
Czas goni nas – ile czasu trwa operacja pozycjonowania strony www?
Nikt nie ukrywa, że proces ten uchodzi za bardzo czasochłonny, gdyż dotyczy kilkunastu elementów, które muszą być dopracowane w profesjonalny sposób i łączyć się ze sobą. Takie działania muszą być regularne, by przynosiły wymarzone skutki. W dodatku czas oczekiwania na efekty jest naprawdę zależny od wielu czynników – najtrudniejsze przypadki to nowe strony, jednak kiedy cały czas prowadzi się je zgodnie z zasadami SEO, w pewnym momencie następuje diametralny skok wzwyż. Jeżeli strona jest nowa, efekty zaczynają być widoczne po kilkunastu miesiącach – należy być tego świadomym, zwłaszcza że operacja pozycjonowania strony www nie powinna się nigdy kończyć – wynika to z faktu, iż jest ona bardzo potrzebna do dalszego utrzymywania się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W przypadku strony z historią i większym ruchem, można zauważyć poprawę nawet w pierwszym miesiącu pracy nad stroną.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS