Były inżynier Apple, który pracował nad Titanem – projektem autonomicznego samochodu, przyznał się wczoraj do kradzieży zastrzeżonej technologii podczas pracy dla firmy.
Xiaolang Zhang zaakceptował ugodę, na mocy której oskarżenia ograniczono do jednego zarzutu kradzieży tajemnic handlowych. Zhang był inżynierem ds. sprzętu w zespole deweloperów pojazdów autonomicznych, gdzie projektował i testował płytki drukowane w celu analizy danych z czujników przesyłanych z systemów samochodu. W trakcie pracy rozpoczął urlop ojcowski, podczas którego udał się do Chin. Po powrocie poinformował, że wraca na stałe do swojej ojczyzny, żeby zająć się chorą matką. Dokumenty sądowe mówią, że Zhang ujawnił, iż planuje pracować dla Xiaopeng Motors (XMotors), firmy zajmującej się inteligentnymi pojazdami elektrycznymi z siedzibą w Guangzhou w Chinach, a także z biurami w Ameryce Północnej w Palo Alto w Kalifornii.
Pochodzący z Chin inżynier przyznał się do kradzieży zastrzeżonych technologii pojazdu autonomicznego Apple. W trakcie pracy wyjeżdżał on do Chin oraz poinformował o planie powrotu do ojczyzny. Szybko wyszło na jaw, że będzie pracował dla konkurencyjnego Xiaopeng Motors. Ujęto go na lotnisku, gdy przeszedł już kontrolę bezpieczeństwa.
Przełożony szybko przywołał osobę odpowiedzialną za bezpieczeństwo nowych produktów w firmie, która dołączyła do spotkania ze składającym wymówienie pracownikiem. Chińskiemu inżynierowi natychmiast odebrano wszystkie urządzenia robocze (iPhone i Mac) oraz zabrano mu dostęp do sieci i wyprowadzono z firmy. Wewnętrzny zespół ds. bezpieczeństwa wezwał następnie osoby odpowiedzialne za zabezpieczenia baz danych, prawnika Apple Global Security, a później także poinformowano FBI.
Służby federalne przejęły laptopa żony podejrzanego, serwer Linux oraz dwie wyniesione z Apple płytki drukowane. FBI znalazło schematy techniczne, instrukcje techniczne i raporty techniczne zidentyfikowane jako należące do Apple, w tym w szczególności „25-stronicowy dokument pdf zawierający zastrzeżone schematy elektryczne jednej z płytek drukowanych”. Agenci FBI przechwycili Zhanga w Międzynarodowym Porcie Lotniczym San Jose po tym, jak przeszedł już przez punkt kontroli bezpieczeństwa.
W trakcie dochodzenia ujawniono, że Apple prowadzi restrykcyjną politykę dostępu do informacji dotyczących Titana. Zaledwie 2 procent pracowników Apple ma dostęp do baz danych związanych z technologią samochodów autonomicznych. Poinformowano również, że Cupertino wykorzystuje wewnętrzne narzędzie programowe do zarządzania wnioskami o ujawnienie projektów i prowadzi rejestr wszystkich ujawnień.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS