Przedstawiciele Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW), które działają we wschodniej Polsce, spotkali się w Świdniku, by wymienić się doświadczeniami, poszerzyć wiedzę oraz wspólnie poszukać inspiracji do dalszego rozwoju i pracy.
Wizyta studyjna odbyła się w czwartek 18 sierpnia. Miała miejsce w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Henryka Sienkiewicza, przy którym działa SCWEW. Spotkanie zgromadziło nauczycieli i dyrektorów zaangażowanych w projekt pilotażowego wdrożenia modelu SCWEW w Białymstoku, Podgłębokiem, Węgrowie oraz w Świdniku.
– Serdecznie witam wszystkich zgromadzonych, miło mi jest Państwa gościć w naszych murach. Bardzo ważna jest współpraca i wymiana doświadczeń związanych z realizacją projektu, na który każdy z zespołów znalazł swój własny przepis – powiedziała Elżbieta Krupa, dyrektor SOSW w Świdniku.
Uczestnicy wydarzenia mieli okazję porównać realizację projektu pn. „Pilotażowe wdrożenie modelu SCWEW” w swoich grupach. Koordynatorzy z różnych placówek zaprezentowali swoje dotychczasowe doświadczenia, wyzwania i wnioski związane z edukacją włączającą.
Dr hab. Anna Prokopiak z UMCS w Lublinie, superwizor nauczycieli placówek objętych wsparciem świdnickiego SCWEW, podkreśliła natomiast, jak dużą rolę odgrywa w tym procesie superwizja. Ma ona służyć wzmocnieniu nauczyciela, zapobieganiu zjawiska wypalenia zawodowego, rozpoznać źródło trudności oraz znaleźć optymalne rozwiązania ewentualnych problemów.
Edukacja włączająca ma na celu zwiększenie szans edukacyjnych dla wszystkich uczniów przez zapewnienie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału. Jest to podejście nastawione na dostosowanie edukacji do wymagań każdego ucznia, bez względu na jego stan zdrowia czy sprawność.
Artykuł przeczytano 118 razy
Last modified: 22 sierpnia, 2022
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS