A A+ A++

PRZEZNACZENIE, BUDOWA I FUNKCJE STABILIZATORÓW STABILIZATORÓW

Aby zrozumieć główne przeznaczenie elementów zawieszenia, takich jak rozpórki, wystarczy wyobrazić sobie, gdzie są one zainstalowane w samochodzie i stoją na drążku stabilizatora. Można zatem argumentować, że drążek stabilizatora jest jednym z elementów układu jezdnego pojazdu, który ma zapewnić stabilność boczną karoserii. Jeśli wyobrazimy sobie samochód nie wyposażony w stabilizatory, to podczas jazdy, podczas manewrowania samochód znacznie gorzej będzie słuchał kierownicy, podczas wchodzenia w zakręty będą odczuwalne nadmierne drgania karoserii, a nawet mogą pojawić się zaspy. W przypadku, gdy zębatki nie działają, często karoseria po prostu traci równowagę, a zużycie innych części zawieszenia przyspiesza i to w błyskawicznym tempie.

Jak wiemy zawieszenie samochodu to system składający się z dużej liczby pojedynczych elementów i mechanizmów, które współpracując ze sobą zapewniają komfort, bezpieczeństwo i niezbędną sterowność podczas jazdy. Wśród licznych elementów zawieszenia osobno wyróżnia się stabilizator, który odpowiada za zmniejszenie przechyłów nadwozia podczas wjeżdżania w zakręty, a także utrzymanie trajektorii podczas przyspieszania i tłumienie poślizgu podczas hamowania pojazdu. Z kolei bagażniki znacznie ograniczają kołysanie auta podczas jazdy. Te elementy należą do kluczowych części stabilizatora, które przyjmują ogromne obciążenia.

Główne znaki wskazujące na wymianę rozpórek stabilizatora:

  • Najczęstszym objawem wczesnej wymiany amortyzatora jest wyraźny dźwięk stukania podczas jazdy, który pochodzi z przedniego zawieszenia samochodu. Dźwięk jest szczególnie wyraźnie słyszalny podczas jazdy po wybojach lub podczas wchodzenia w zakręt;

  • Wygląd auta ciągnącego się na bok, czyli samochód zaczyna ciągnąć się w prawo lub w lewo podczas jazdy.

  • Również fakt, że jedna strona samochodu jest opuszczona nieco bardziej w kierunku podłoża niż druga, może wskazywać na zwiększone zużycie rozpórek.

  • Ostatnim głównym objawem, który może świadczyć o pęknięciu amortyzatora stabilizatora jest nadmierne kołysanie nadwozia pojazdu przy dużej prędkości, podczas hamowania lub wchodzenia w zakręt.

Po ustaleniu konieczności wymiany rozpórek stabilizatora należy przygotować materiały i narzędzia do tych prac:

  • Kup stojaki odpowiednie dla konkretnego modelu maszyny;

  • Przygotuj zestaw kluczy i głów;

  • Kołnierz, a najlepiej grzechotka;

  • Młotek i przekładka;

  • Środek czyszczący, pomagający przy dokręcaniu nakrętek;

  • Szmata.

Proces wymiany łącznika stabilizatora

  1. Zamontuj maszynę na otworze obserwacyjnym i zamocuj ją hamulcem ręcznym. Pod koła podłóż kliny.

  2. Oczyść spoiny metalową szczotką z brudu i spryskaj środkiem czyszczącym.

  3. Za pomocą kluczy odkręć nakrętki mocujące stojak.

  4. Usuń podkładki sprężyste.

  5. Wybij śrubę mocującą podkładką, uważając, aby nie uszkodzić gwintu.

  6. Zdejmij rozpórkę z łącznika stabilizatora.

  7. Nasmaruj gumową tuleję wodą z mydłem i wymień stojak na nowy.

  8. To samo należy zrobić po drugiej stronie maszyny.

  9. Nakrętki do mocowania dźwigni i zwrotnicy muszą być ostatecznie dokręcone tylko w maszynie, której koła są mocno osadzone na ziemi.

Źródła informacji:

https://www.autoczescionline24.pl/czesci-samochodowe/drazek-wspornik-stabilizator.html

Objawy uszkodzonych łączników stabilizatora. Ile kosztuje wymiana łączników?

tekst płatny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWiadomo, ile Iga Świątek zarobiła w Cincinnati. Niezła sumka
Następny artykułGościem Radia ZW był Bogdan Bryłka, organizator Classic Spot