Japońscy urzędnicy postanowili zachęcić pokolenie “młodych dorosłych” do picia większych ilości alkoholu. Tamtejszy Urząd Skarbowy rozpoczął kampanię “Sake Viva”, mając nadzieje na opracowanie planu, który uatrakcyjni picie alkoholu i wzmocni branżę.
Jak podało BBC, młodsze pokolenie Japończyków pije mniej alkoholu niż ich rodzice, a to negatywnie odbija się na wpływach z podatków od takich napojów jak wino ryżowe – popularne sake.
Z tego powodu japoński urząd skarbowy postanowił ogłosić ogólnokrajowy konkurs, którego celem jest stworzenie pomysłów na odwrócenie trendu związanego ze spożywaniem alkoholu. Kampania pod nazwą “Sake Viva” ma zachęcić młode pokolenie Japończyków do napojów wyskokowych i pomóc branży alkoholowej.
BBC podało, że konkurs skierowany jest do osób od 20 do 39 roku życia. Mają oni stworzyć pomysły biznesowe, które rozruszają popyt na alkohol wśród ich rówieśników.
ZOBACZ: Władysławowo. Ponad 1600 interwencji policji w lipcu. Najwięcej dotyczy pijanych turystów
Organizatorzy chcą, by uczestnicy wymyślili promocje, branding czy nowatorskie plany, które zachęcą do spożywania alkoholu.
Japonia: Kurczy się rynek alkoholowy
Na stronie internetowej kampanii organizatorzy wskazują, że japoński rynek alkoholowy znacząco się kurczy. Dane z agencji podatkowej wskazują, że w 2020 roku ludzie spożywali o 25 proc. mniej alkoholu niż w 1995.
ZOBACZ: Warszawa: Kompletnie pijana 34-latka spacerowała z roczną córką. Kobieta miała blisko cztery promile
Gazeta The Japan Times podaje, że w 1980 roku dochody z podatków od alkoholu wynosiły 5 proc. łącznych przychodów Japonii. W 2020 roku było to 1,7 proc.
Chętni do udziału w konkursie mogą przedstawiać swoje pomysły do końca września. Najlepsze z nich zostaną omówione ekspertami, a zwycięskie propozycje będą wskazane w listopadzie.
mst/bas/polsatnews.pl
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS