Brytyjski raport świadczy o rosnącej przepaści między pokoleniami widzów i malejącym zainteresowaniu telewizją wśród młodych osób.
Źródło fot. powyżej: raport biura Ofcom (https://ofcom.org.uk, data dostępu: 18 sierpnia 2022 roku).
Młodzi ludzie coraz rzadziej oglądają telewizję. Taki wniosek, raczej niezaskakujący, nasuwa się po lekturze raportu Ofcomu (Office of Communications), brytyjskiego regulatora rynku mediów i telekomunikacji.
W najnowszym raporcie biura podano, że osoby w wieku od 15 do 24 lat spędzają średnio tylko 53 minuty dziennie na oglądaniu telewizji, czyli o 2/3 mniej niż dekadę temu. To prawie siedem razy gorszy wynik niż w przypadku widzów powyżej 65. roku życia, którzy potrafią poświęcić na oglądaniu telewizji 5 godzin i 50 minut dziennie.
Źródło: Ofcom.
Netflix, Disney+, Amazon Prime rządzą w UK
Chyba nikogo nie zaskoczy, że głównym powodem takiego spadku jest rosnąca popularność usług streamingowych. Ofcom podaje, że w co piątym brytyjskim domu (dokładnie: w 5,2 miliona mieszkań) wykupione są trzy subskrypcje jednocześnie – Netflix, Disney+ oraz Amazon Prime.
Karty podarunkowe do Netflixa kupisz tutaj
To około 300 funtów rocznie wydanych na streaming. Przynajmniej w teorii, bo autorzy raportu nie wyróżniają osób korzystających z bezpłatnych okresów próbnych oraz współdzielących konto z bliskim lub znajomymi.
Co ciekawe, Ofcom odnotował też spadek ogólnej liczby domostw korzystających z jakiejkolwiek opcji streamingu (o 350 tysięcy). Ma to być efektem rosnących cen utrzymania w Wielkiej Brytanii, co nie pozostaje bez związku z globalną sytuacją gospodarczą. Niemniej aż 73% badanych w ramach ankiety Ofcomu wyraziło chęć wznowienia subskrypcji, gdy tylko ich sytuacja materialna ulegnie poprawie.
Amazon Prime Video kupisz tutaj
Krótkie filmy dla młodych
Nie tylko streaming odciąga młodych ludzi od telewizji, choć ta nadal ma wielu widzów w trakcie ważnych wydarzeń (na przykład piłkarskich mistrzostw). Przepaść między pokoleniami uwidacznia się także w popularności krótkich filmików (tj. trwających mniej niż 10 minut) wśród osób poniżej 25. roku życia.
Widzowie w wieku 18-24 lat poświęcają 65% swojego czasu seansów na tego typu materiały, a w przypadku młodzieży w wieku 15-17 lat jest to aż 69%. Natomiast 65-latkowie spędzają na oglądaniu krótkich filmików tylko 12% swojego „czasu ekranowego”.
YouTube pozostaje niekwestionowanym królem, jeśli chodzi o widownię zainteresowaną filmami „krótkiego formatu”, aczkolwiek wśród młodszych widzów (15-17 lat) nie załapał się nawet do pierwszej trójki najpopularniejszych aplikacji. Tu rządzi Instagram, któremu po piętach depczą TikTok i Snapchat.
Jeśli chodzi o kategorie materiałów, najwięcej widzów przyciągnęły filmy poradnikowe, na przykład serie typu „zrób to sam”.
Źródło: Ofcom.
ZASTRZEŻENIE
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.
Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS