Chaos reklamowy to nieodłączny element polskiego krajobrazu. Gmina Kędzierzyn-Koźle włączy się do listy miast, w których zredukowane zostaną plakaty, transparenty czy bilbordy reklamowe.
Ustawa krajobrazowa, która weszła w życie 11 września 2015 roku, ma na celu uporządkowanie krajobrazu polskich miast. Akt prawny wprowadza narzędzia pozwalające na ochronę krajobrazu. Oznacza to, że reklamy, pod groźbą kary finansowej, nie będą mogły zasłaniać istotnych elementów i detali architektonicznych.
Kędzierzyn-Koźle włączy się do grona polskich samorządów, które zamierzają ograniczyć obecność reklam w przestrzeni publicznej.
Miasto pracuję nad tzw. uchwałą krajobrazową, która znacząco poprawi estetykę Kędzierzyna-Koźla. Przede wszystkim ureguluje kwestie związane z reklamami i bilbordami w przestrzeni publicznej – mówi Piotr Pękala z kędzierzyńsko-kozielskiego magistratu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS