A A+ A++

Nowy rok, a wraz z nim, obowiązek wystawiania recept w postaci elektronicznej, zbliża się nieubłaganie. Prawie 70 tys. pracowników medycznych, już dziś wystawia e-recepty. Dla tych, którzy zostawili proces podłączenia do Systemu e-Zdrowie (P1) na grudzień, zorganizowaliśmy 8 spotkań w CSIOZ w ramach cyklu „Tydzień z e-receptą”. Dzięki nim, uczestnicy, dowiedzieli się w jaki sposób rozpocząć proces wystawiania e-recept i e-skierowań oraz jakie korzyści daje Internetowe Konto Pacjenta (www.pacjent.gov.pl).  

Cykl spotkań, które zorganizowaliśmy, był dla nas doskonałą okazją by stworzyć materiał, zawierający zbiór odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Opublikowaliśmy go tutaj.

11 dni przed terminem wejścia w życie obowiązku wystawiania e-recept rozpoczynamy akcję „e-recepta Last Minute” – o szczegółach będziemy informować.

Dodatkowo, w związku z dużym zainteresowaniem bezpłatną aplikacją gabinetową dostępną pod adresem https://gabinet.gov.pl/ udostępniliśmy filmy instruktażowe, w których krok po kroku pokazujemy jak poprawnie skonfigurować aplikację i wystawić swoją pierwszą e-receptę. Filmy dostępne są pod linkiem.

Jak obalić mit o e-recepcie – Top 3 najczęściej zadawanych pytań

  • Czy to prawda, że recepty pro auctore i pro familiae będą również wystawiane w postaci elektronicznej?

Tak. Osoba wystawiająca będzie miała możliwość wyboru, w jakiej postaci wystawia receptę pro auctore i pro familiae. Możliwość wystawiania e-recept w postaci elektronicznej zostanie udostępniona w systemie P1 do końca 2019 r.

  • Czy e-recepta może posiadać oznaczenie „od dnia” i jak wówczas liczyć termin jej ważności?

Tak. E-recepta, podobnie jak recepta papierowa, może zawierać oznaczenie daty realizacji „od dnia”. w takim przypadku okres ważności e-recepty liczy się od wskazanej na recepcie daty realizacji „od dnia”.

  • Czy e-recepty będą wystawiane podczas wizyty domowej?

Tak, jednak jeżeli podczas wizyty domowej lekarz nie będzie miał dostępu do systemu P1, będzie mógł wystawić receptę papierową.

Przypominamy, że w przypadku pytań bądź wątpliwości jesteśmy dla Państwa dostępni przez 7 dni w tygodniu w godzinach 6 – 21 pod numerem 19 457 oraz pod adresem e-mail: [email protected]

Jednocześnie informujemy, że nadal trwa rekrutacja na szkolenia z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej realizowane w ramach Akademii CSIOZ. Szkolenia stanowią rozwinięcie dotychczasowych spotkań i skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych (POZ, szpitale). Zapraszamy do śledzenia terminów szkoleń dla POZ na naszej stronie. Rekrutacja dla szpitali zostanie wznowiona po nowym roku. Wszystkie informacje oraz formularz rejestracyjny znajdziecie Państwo pod adresem:  https://akademiaedm.csioz.gov.pl/signin

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŻyczenia świąteczne od klientów PSB Mrówka Myślenice
Następny artykułNowy samochód rozpoznawczo-ratowniczy w JRG Ostróda