Najnowsza aktualizacja do CS:GO ma znacząco odbić się niemal na wszystkich graczach. Valve postanowiło w dużym stopniu przemodelować matchmaking, efektem czego będzie zmiana rang wśród znacznej większości graczy.
Można powiedzieć, że matchmaking jest sercem każdej gry sieciowej i jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu gry. Jeśli użyć tego porównania, to można również stwierdzić, że CS:GO cierpi na silną arytmię, a raczej cierpiało, bo wczoraj deweloperzy dokonali kardiochirurgicznego zabiegu.
Za tą medyczną metaforą kryje się ni mniej, ni więcej to, że wczorajsza aktualizacja do Global Offensive przyniosła znaczące zmiany w matchmakingu gry, które dotkną praktycznie wszystkich graczy.
Nowe rangi dla wszystkich
Update z 1 sierpnia tymczasowo resetuje rangi wszystkim graczom. By otrzymać nową dywizję potrzebny będzie jeden wygrany mecz – tak jak w przypadku resetu rangi po 30-dniowej nieobecności w grze. Pozostaniecie więc bez rangi do pierwszej wygranej po resecie.
Kiedy jednak otrzymacie już nowy stopień, istnieje prawdopodobieństwo, że będzie znacząco różnił się od tego, który mieliście do tej pory.
W miejscu naszej rangi pojawi się pytajnik. Źródło: materiały własne
Lepsza ocena umiejętności
To, co Valve próbuje osiągnąć w najnowszej aktualizacji, to bardziej równomierne rozmieszczenie graczy na 18-stopniowej skali rang (do Silver I do Global Elite).
Do tej pory, na wielu serwerach rozmieszczenie graczy było nierównomierne i w ten sposób np. na serwerach amerykańskich większość graczy lądowała w Srebrze (najniższa kategoria), przez co ciężej im było się z niego wydostać z powodu nagromadzenia graczy tam się znajdujących (o matchmakingowej demografii w CS:GO pisaliśmy tutaj). Poza tym dywizje często nie odpowiadały faktycznym umiejętnościom graczy.
Problem zgrabnie został podsumowany w poniższym wideo przez youtubera o pseudonimie Mr Maxim:
Czy reset rang przyniesie Counter-Strike’owi (a przede wszystkim – jego graczom) rozwiązanie problemu? Istnieje taka możliwość; to nie jest pierwszy tego typu ruch ze strony Valve, matchmaking poddawano resetom już kilkukrotnie w historii gry i ten proces zazwyczaj działał na korzyść ekosystemu gry.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS