Modernizacje węzłów kolejowych, które już w zasadzie dobiegły końca, przede wszystkim w obszarze Świnoujścia i Szczecina, związane z udrożnieniem i przyspieszeniem funkcjonowania portów Szczecin-Świnoujście mają duże znaczenie – mówił w poniedziałek podczas briefingu prasowego sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk. Dodał, że inwestycje związane z portami są ważne ze względu na bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Jak zaznaczył członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Majerczak, inwestycja obejmie modernizację 27 km torów kolejowych, dobudowę toru na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce, elektryfikację ok. 17 km torów, ale także budowę trzech nowych przystanków: Szczecin Pomorzany Południowe, Warzymice, Przecław i stacji w Kołbaskowie, na której bieg będą kończyły pociągi aglomeracyjne i przebudowę stacji Szczecin-Gumieńce, co umożliwi przyjmowanie pociągów o długości 750 m.
Odcinek linii kolejowej nr 409 Szczecin Gumieńce – granica państwa zostanie zelektryfikowany zgodnie z porozumieniem pomiędzy PKP PLK i DB Netz AG w ramach współpracy przy rozwoju połączenia kolejowego Berlin – Szczecin.
Jak podały PKP PLK, w ramach inwestycji planowana jest budowa bezkolizyjnych skrzyżowań w miejsce istniejących przejazdów kolejowo-drogowych m.in. w ciągu ul. Cukrowej w Szczecinie oraz w ciągu drogi Przylep – Ostoja – Rajkowo – Szczecin. W zamian za przejazd przy ul. Cukrowej zaplanowano budowę wiaduktu kolejowego, przejście pod torami oraz przebudowę dróg równoległych.
Zakończenie prac projektowych i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na połowę 2024 r. – poinformowały PKP PLK. Zakończenie robót na linii kolejowej nr 409, stycznej ze stroną niemiecką, planowane jest do końca 2025 r., a zakończenie całego projektu na czwarty kwartał 2027 r. Realizacja inwestycji uzależniona będzie od dostępności środków finansowych z nowej perspektywy finansowej UE.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS