A A+ A++

– W zależności od sytuacji trwa to zwykle kilka dni. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie i tak szybko, jak to jest możliwe – mówi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP.

Wpłata offline

Pani Zofia prawie dwa tygodnie temu skorzystała z wpłatomatu dużego banku. – Dostałam potwierdzenie wpłaty i niby wszystko super, ale pieniędzy nie ma na koncie – opowiada.

Dodaje, że praktycznie od razu jak to zauważył to złożyłam reklamację. – Tyle że nadal te pieniądze do mnie nie wróciły a infolinia milczy. Jakiekolwiek inne próby kontaktu też nieudane. Co ja mam z głodu umrzeć przez waszą niekompetencję? – pyta

Czy takie sytuacje często się zdarzają? Co jest ich przyczyną? Biuro prasowe Pekao SA przyznaje, że takie wypadki są.

– Przyczyny mogą być różne, ale zdecydowanie najczęściej w wyniku braku łączności między bankomatem, a system centralnym tzw. wpłata offline – wylicza bank.

I tłumaczy, że bankomat nie dostaje żadnej odpowiedzi na zapytanie autoryzacyjne i nie wie czy wpłata została zaksięgowana czy nie, a urządzenie bezpiecznie dla banku zakłada, że księgowanie się powiodło i zatrzymuje pieniądze.

– Reklamacja jest potrzebna. Bank stara się je rozpatrzyć tak szybko, jak to możliwe. Terminy rozpatrywania reklamacji płatniczych określa ustawa o usługach płatniczych i regulaminy reklamacyjne i tych terminów nie przekraczamy – zapewnia Pekao SA.

Czytaj więcej

Dodaje, że pomimo tego „każdą reklamację rozpatrujemy indywidualnie i każdą sprawę z prośbą o przyspieszenie staramy się traktować priorytetowo”.


Autopromocja


Specjalna oferta letnia

Pełen dostęp do treści “Rzeczpospolitej” za 5,90 zł/miesiąc

KUP TERAZ

Zdaniem Małgorzaty Witkowskiej z PKO BP przyczyną braku księgowania mogą być różne ale zawsze tego typu sytuacje są wyjaśniane w trybie reklamacji i tego typu sytuacje nie występują często. – Przyjęte banknoty pozostają w urządzeniu. Rozpatrzenie reklamacji trwa zwykle kilka dni.. Każda reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie i tak szybko, jak to jest możliwe – mówi Małgorzata Witkowska.

Jak podaje Justyna Fischer-Brzeska, odpowiedzialna za bankomaty w Santander Bank Polska wydanie potwierdzenia przez wpłatomat oznacza, że dla urządzenia ta transakcja zakończyła się poprawnie.

– Jeśli gotówka nie została zaksięgowana na koncie klienta, to przyczyną może być problem techniczny lub opóźnienie w księgowaniu tej transakcji. W przypadku braku pieniędzy na koncie, zawsze jest konieczne złożenie reklamacji.  Większość reklamacji rozpatrywana jest do trzech dni roboczych – zapewnia Justyna Fischer –Brzeska.

Urządzenie rejestruje transakcje

Także Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika mBanku przyznaje, że przyczyny takiej sytuacji mogą być bardzo różne. – Tego typu reklamacje rozpatrujemy bardzo szybko, zdecydowaną większość nawet w ciągu jednego dnia. Jednak każda sytuacja jest inna i wymaga indywidualnego podejścia – zastrzega Piotr Rutkowski.

Jak przyznaje Anna Strompowska, Partnership Manager w Credit Agricole sytuacje, w których klient wpłacił pieniądze i nie zostały zaksięgowane na koncie są incydentalne.

– Mogą one wynikać z błędu po stronie urządzenia, np. zacięcie się banknotów wewnątrz urządzenia lub z powodu błędu systemowego. W przypadku błędów systemowych, po zdiagnozowaniu problemu, pieniądze księgujemy na rachunku klienta automatycznie – klient nie musi składać reklamacji. W innych przypadkach klient musi złożyć reklamację – zapewnia Anna Strompowska.

Czytaj więcej

Podkreśla, że reklamacje związane z korzystaniem z wpłatomatów klient może złożyć bez … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGracze LoL-a oburzeni; nieudany Clash, niewypłacone nagrody i niepokojące zmiany w patchu
Następny artykułZespół „Jankowskie Wolanki” z Nagrodą Sejmiku Województwa Łódzkiego