A A+ A++

O torze i wyścigu

GP Francji powróciło do kalendarza F1 w 2018 roku, a za jego organizację odpowiedzialny został tor Paul Ricard. Obiekt ten wcześniej już gościł królową motorsportu w latach 1971-1990 (z drobnymi przerwami), jednakże zawody te początkowo nie budziły tyle emocji, co w czasach, kiedy dominowali McLaren, Williams czy Lotus.

Szybkie łuki, spore wyasfaltowane pobocza, brak pułapek żwirowych czy dogodnych miejsc do wyprzedzania sprawiły, że rundy z lat 2018-2019 należały do jednych z najnudniejszych w całym terminarzu. Trochę lepiej z widowiskiem było dopiero podczas ubiegłorocznej kampanii – głównie dzięki pogoniom zawodników Red Bulla za tymi z Mercedesa.

Najbliższy wyścig będzie ostatecznym sprawdzianem i szansą na francuskiego toru. Nie jest bowiem tajemnicą, że to właśnie Paul Ricard jest najpoważniejszym kandydatem do zrobienia miejsca Las Vegas czy Afryce. Tamtejszym promotorom pozostaje więc mieć nadzieję, że nowe regulacje techniczne, dzięki którym łatwiej jest podążać samochodem w szybkich zakrętach, po raz kolejny potwierdzą swoje założenia.

Jeśli chodzi o samą rywalizację, sporo do powiedzenia w ten weekend będą mieć poprawki, jakie zespoły mają przywieźć do Le Castellet. Najwięcej mówiło się oczywiście o aktualizacjach wielkiej trójki (Red Bull, Ferrari, Mercedes), ale sporo nadziei z odmienionymi pakietami wiążą też AlphaTauri czy… Nicholas Latifi.

Strefy DRS

Na Paul Ricard dwukrotnie będzie możliwość korzystania z otwartego tylnego skrzydła. Pierwsza taka okazja pojawi się oczywiście na długiej prostej “Mistral” (punkt detekcji 75 metrów przed “siódemką”). DRS będzie też używany na prostej startowej, a kluczowy w kontekście jego otwierania będzie zakręt numer “14”.

Pogoda

Upały, jakie mają panować w okolicach francuskiego obiekty, na pewno będą dawać się we znaki kierowcom, inżynierom, silnikom czy oponom. Przez cały weekend temperatura powietrza będzie oscylować w granicach 35 stopni Celsjusza, a meteorolodzy nie przewidują żadnych opadów deszczu.

Opony

Wspomniana już wyżej gorąca aura będzie miała naturalnie niebagatelny wpływ na zachowanie środkowej gamy mieszanek Pirelli (C2, C3, C4). To z kolei może oznaczać wiele wizyt u mechaników podczas niedzielnej rywalizacji.

pirelli

Inne serie

Mistrzowskiej serii w najbliższych dniach będą towarzyszyć kierowcy F2, Porsche Supercup i W Series.

Transmisje

Wszystkie wydarzenia z francuskiego weekendu udostępni telewizja Eleven Sports. Inną opcją jest oczywiście F1TV.

Harmonogram jazd o GP Austrii:
1 trening: 14:00 – 15:00 (piątek, 22 lipca)
2 trening: 17:00 – 18:00 (piątek, 22 lipca)
3 trening: 13:00 – 14:00 (sobota, 23 lipca)
Kwalifikacje: 16:00 – 17:00 (sobota, 23 lipca)
Wyścig: 15:00 (niedziela, 24 lipca)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKilku specjalistów odeszło z kliniki ortopedii w Otwocku. Wybitny chirurg będzie operował na pół etatu
Następny artykułKosowski aż podrapał się po brodzie. Jednoznacznie o karierze Boruca [WIDEO]