Mamy piękne autobusy elektryczne mało dostępne dla mieszkańców – mówi radny Marcin Pabierowski o komunikacji miejskiej. Czy ten stan poprawi się w przyszłości, jak przewiduje uchwalona strategia Zielonej Góry? – Nie odpowiada na najważniejsze wyzwania – dodaje radny KO.
Strategię rozwoju komunikacji MOF miasta Zielona Góra rada miejska głosami radnych prezydenta i PiS przyjęła w ub. tygodniu. Diagnoza miejskiej komunikacji w dokumencie nie wygląda dobrze. Zaledwie 17 proc. mieszkańców korzysta z autobusów MZK. Udział ruchu rowerowego to jedynie 3 proc.
Chcesz dostawać e-mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Zielonej Góry? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.
Zielona Góra stała się miastem samochodowym. Wskaźnik motoryzacji, czyli liczby aut na tysiąc mieszkańców w 2019 r., wynosił 602 samochody. To dwa razy więcej niż w Berlinie. Wskaźnik rośnie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS