A A+ A++

AMD opublikowało niedawno kod źródłowy FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0, co zaowocowało już licznymi modami wprowadzającymi nieoficjalną obsługę tej technologii w wielu tytułach. Mody FSR 2.0 zostały wdrożone m.in. w Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Metro Exodus: Enhanced Edition, Guardians of the Galaxy, Death Stranding Director’s Cut czy Red Dead Redemption 2. To jednak nie wszystko, co moderzy postanowili zrobić z udostępnioną technologią. 

Niektórzy moderzy nie ograniczają się jedynie do implementacji FSR 2.0 w grach, gdyż majstrują również przy jego funkcjonalności. Użytkownik Reddita znany jako Muddymind postanowił zmodyfikować FSR 2.0 w taki sposób, aby wyłączyć upscaling. Teoretycznie przekształciłoby to FSR w coś bardziej zbliżonego do technologii NVIDIA Deep-Learning Anti-Aliasing (DLAA). Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z tą techniką, DLAA nie koncentruje się na wydajności poprzez skalowanie natywnego obrazu o niższej rozdzielczości, ale raczej zaczyna od obrazu w pełnej rozdzielczości i koncentruje się na tworzeniu najlepszej jakości efektu wygładzania krawędzi.

Muddymind zmuszając FSR 2.0 do renderowania w natywnej rozdzielczości, zasadniczo stworzył „FSRAA”, czyli klon DLAA od NVIDII.

Okazuje się, że eksperyment Muddymind zadziałał. Zmuszając FSR 2.0 do renderowania w natywnej rozdzielczości, zasadniczo stworzył „FSRAA”. MuddyMind przetestował to rozwiązanie na Metro Exodus i w rezultacie otrzymał ostrzejszy obraz, z mniejszą liczbą artefaktów lub postrzępionych krawędzi w porównaniu do najnowszych wersji DLSS, FSR 2.0 w trybie jakości lub z wykorzystaniem tradycyjnego czasowego wygładzanie krawędzi (temporal anti-aliasing). Pod linkami możecie zobaczyć kilka screenów porównawczych pokazujących, jak „FSRAA” wypada w porównaniu z DLSS 2.4.3 czy TAA: obraz 1, obraz 2, obraz 3, obraz 4, obraz 5. Udało się to osiągnąć za pomocą modu Dying Light 2 FSR 2.0, który można pobrać tutaj. Redditor po prostu dokonał zmiany w jednej linii kodu. 

Biorąc pod uwagę te wyniki, można zastanawiać się, czemu AMD jeszcze nie zdecydowało się oficjalnie wprowadzić „FSRAA” (lub jakkolwiek nazwaliby tę technikę). Podobnie jak w przypadku DLAA, jego wykorzystanie będzie dość niszowe, ale zawsze dobrze jest mieć więcej opcji.

Zobacz także:





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGroził śmiercią minister. Został aresztowany
Następny artykułPolicyjne kontrole z użyciem drona w Złotoryi