A A+ A++

79-leatek nawołuje więc do zmiany przepisów, gdyż jak twierdzi, Hamilton uzyskuje przez radio zbyt szczegółowe informacje od Petera Bonningtona.

Problem w tym, że duet Bonnington – Hamilton nie jest jednym, który wdaje się w tak szczegółowe konwersacje. Drugim jest oczywiście sam Max Verstappen i Gianpiero Lambiase, który postrzegany jest jako jeden z lepiej funkcjonujących w stawce, ale Helmut Marko skupił się jedynie na rozmowach Lewisa Hamiltona.

Doradca Red Bulla chce więc, aby przepisy umożliwiały tylko jednokierunkową komunikację, tzn. aby tylko kierowca mógł przekazywać swoje uwagi ekipie, gdyż obecnie zawodnicy maja zbyt łatwe zadanie.

“To prawie jak nauka jazdy” mówił Marko dla Servus TV. “Można to ograniczyć, tak aby działało tylko w jedną stronę i tylko kierowca mógł mówić, ale nie miałby technicznego wsparcia ze strony zespołu.”

“Teraz wygląda to mniej więcej tak: tracisz pięć metrów na hamowaniu do zakrętu numer 10 a zakręt numer trzy inny zawodnik pokonuje nieco wolniej.”

“Kierowca otrzymuje więc wszystkie informacje i w ten sposób ułatwiamy mu życie.”

Komunikacja radiowo odgrywa bardzo ważną rolę w Formule 1 i nie sprowadza się jedynie do kanału między kierowcą a inżynierem. Ekipa Red Bulla na swoich stronach dobrze opisała procedurę komunikacji wewnątrz swojego zespołu.

“Pierwszym i najbardziej oczywistym kanałem komunikacji jest kanał bolidu 33, na którym Max Verstappen jest w kontakcie ze swoim inżynierem, Gianpiero Lambiase” wyjaśniał Red Bull. “GP [Gianpiero] z kolei połączony jest z kanałem Car33Pit, aby móc komunikować się z mechanikami Maksa oraz z kanałem Car33Eng, który dzielą inżynierowie pracujący przy bolidzie Maksa.”

“W szerszej grupie mamy kanał Garażu, na którym przekazywane są informacje do wszystkich po obu stornach garażu (lub do tylko jednej) na temat tego co trzeba zrobić, jest też kanał wyścigowy, który pokrywa obie grupy pracujące przy bolidach na torze oraz kanał Pit Wall, gdzie szefostwo może wymieniać uwagi i swoje plany.”

“Podczas gdy ludzie na kanale 33Eng rozmawiają o tym co trzeba sprawdzić w bolidzie oraz ustalają protokoły napraw, mechanicy na kanale 33Pit mogą komunikować się z garażem prosząc o dostarczenie różnych części na pola startowe.”

“Tylko kilku ludzi, w tym dyrektor sportowy Jonathan Wheatley, słyszą wszystkie konwersacje. Reszta słyszy tylko to co jest im potrzebne do wykonania swojego zadania przy minimalnym poziomie dekoncentracji.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicjant strzelił, 21-latek nie żyje. Rodzina zabitego nie zgadza się z aktem oskarżenia
Następny artykułMarriott zhakowany: wyciek 20 GB danych